کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ائتلافی از گروه های زیست محیطی آمریکایی درخواست کردند:

آمریکا باید انتشار گازهای گلخانه ای خود را 50 درصد کاهش دهد

ترجمه از فایزه فلاحتی

20 اسفند 1399 ساعت 9:14

زیست آنلاین: ائتلافی از گروه های زیست محیطی آمریکایی خواستار این شده اند که ایالات متحده متعهد شود که تا پایان دهه، حداقل نیمی از میزان انتشار گازهای گلخانه ای خود را کاهش دهد.


ائتلافی از گروه های زیست محیطی آمریکایی خواستار این شده اند که ایالات متحده متعهد شود که تا پایان دهه، حداقل نیمی از میزان انتشار گازهای گلخانه ای خود را کاهش دهد تا هم بحران آب و هوا را حل و هم سایر کشورها را به اقدامات اقلیمی بیشتر تشویق کند.

دولت جو بایدن قرار است از هدف جدید کاهش انتشار گازهای گلخانه ای این کشور، در نشست آب و هوایی که با حضورسایر قدرت های بزرگ اقتصادی در 22 آوریل، روز زمین برگزار خواهد شد، رونمایی کند.

گروه های مختلف و رهبران زیست محیطی گفته اند که هدف ایالات متحده نباید کمتر از کاهش 50 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2030، نسبت به مقدار سال 2005 باشد.

این گروهها استدلال می کنند، این امر، آمریكا را در مسیر دستیابی به هدف انتشار صفر خالص بایدن تا سال 2050 قرار می دهد و همچنین فشار عمده ای را به كشورها و مشاغلی وارد می کند که در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، از رهبری اقلیمی آمریكا محروم بودند.

سایر گروه های زیست محیطی، از جمله Union of Concerned Scientists، World Resources Institute و National Resources Defense Council همراه با چهره هایی مانند جی اینسلی ، فرماندار واشنگتن و مایکل بلومبرگ، شهردار سابق شهر نیویورک، از ایده کاهش 50 درصدی حمایت کردند.

طبق گفته ناتان هولتمن، که یکی از طراحان اهداف اقلیمی زمان ریاست جمهوری اوباما بود، کاهش 50 درصدی انتشار تا سال 2030، یک چالش خواهد بود، اما با رویکرد کل جامعه قابل دستیابی است.
منبع: Guardian


کد مطلب: 83907

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/83907/آمریکا-باید-انتشار-گازهای-گلخانه-خود-50-درصد-کاهش-دهد

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com