کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آب آشامیدنی ایالات متحده آلودگی شیمیایی بالایی دارد

2 بهمن 1398 ساعت 15:00

زیست آنلاین: آب آشامیدنی ایالات متحده به طور گسترده ای آلوده به مواد شیمیایی شده است.


به گزارش زیست آنلاین، به نقل از گروه زیست محیطی watchdog ، آلودگی آب آشامیدنی ایالات متحده به مواد شیمیایی دست ساز انسان، بسیار بالاتر از بالاترین سطح آلودگی موجود در میامی ، فیلادلفیا و نیواورلئان که قبلا گزارش شده بود است.

این مواد شیمیایی موجود در آب، در برابر تجزیه زیستی مقاوم هستند و با نام پرفلوروکسیل یا PFAS شناخته می شوند. برخی از آنها با سرطان، آسیبهای کبدی، تولد نوزادان کم وزن و سایر مشکلات سلامتی ارتباط مستقیم دارند.

یافته های گروه کار محیط زیست EWG) ) نشان می دهد که گزارش منتشر نشده آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده EPA) ) مبنی بر اینکه 110 میلیون آمریکایی ممکن است با PFAS آلوده باشند، می تواند بسیار رقم کمی باشد.

دیوید اندروز، دانشمند ارشد EWG و مؤلف این گزارش گفت: جلوگیری از آلودگی آب آشامیدنی به این مواد شیمیایی تقریباً غیرممکن است. این مواد شیمیایی در محصولاتی مانند تفلونها و در کف آتش نشانی استفاده می شدند. برخی در انواع دیگر محصولات و فرآیندهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند و جایگزینی آنها نیز خطراتی را ایجاد می کند.

از نمونه های آب شیر گرفته شده توسط EWG از 44 سایت در 31 ایالت واشنگتن D.C ، تنها در یک مکان، مریدین ، می سی سی پی، هیچ PFAS قابل ردیابی وجود نداشت. علاوه بر این ، EWG دریافت که به طور متوسط شش تا هفت ترکیب PFAS در مکانهای آزمایش شده یافت می شود و اثرات آن بر سلامتی هنوز کشف نشده است. اندروز گفت: همه افراد در معرض سمی شدن از این مواد شیمیایی PFAS قرار دارند.

در سال 2018 پیش نویس گزارش از دفتر وزارت بهداشت، درمان و خدمات انسانی ایالات متحده گفت: میزان خطر این مواد شیمیایی باید تا 10 برابر پایین تر از آستانه تحملی باشد که EPA توصیه می کند. کاخ سفید و سازمان حفاظت محیط زیست تلاش کرده بودند جلوی انتشار این گزارش را بگیرند.

منبع : reuters


کد مطلب: 82174

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/82174/آب-آشامیدنی-ایالات-متحده-آلودگی-شیمیایی-بالایی

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com