کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محیط زیست شکار را ممنوع نکرده بود

23 خرداد 1397 ساعت 7:00

اینکه گفته می‌شود سازمان محیط زیست برای مدت پنج سال شکار را ممنوع کرده بود نادرست است.


به گزارش زیست آنلاین، مدیرکل شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست  در نشست خبری پروانه‌های شکار ویژه این سازمان گفت: اینکه گفته می‌شود سازمان محیط زیست برای مدت پنج سال شکار را ممنوع کرده بود نادرست است. فرصتی در سال ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ به مناطق داده شد اما در سال ۱۳۹۵ در قرق‌ها پروانه شکار ویژه در قرق‌های اختصاصی صادر شد. البته خارج از مناطق بود و در قرق‌های اختصاصی که رشد جمعیت داشتیم. 

علی تیموری ادامه داد: آقای هوشنگ ضیایی ناظر سرشماری ما بود و خوشبختانه در سال ۱۳۹۵ رشد جمعیت داشتیم و بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت حیات وحش علفخوار داشتیم. 

تیموری تصریح کرد: در استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان و البرز سازمان محیط زیست مجوز شکار کل و قوچ و آهو صادر کرد. در استان گیلان و خوزستان هم صد راس پروانه انتفاعی شکار گراز صادر شده است. در حالی که گراز حتی بدون اینکه پولی به سازمان محیط زیست برسد شکار می‌شد و در قانون هم گونه‌ای مزاحم تلقی شده است.

وی گفت: زمانی که تفاهم‌نامه شکار با صندوق ملی محیط زیست در ۴ بهمن ماه ۱۳۹۶ منعقد شد من روز بعد پنج صفحه مفصل تفاهم‌نامه را در مصاحبه‌ای تفصیلی برای صدا و سیما توضیح دادم اما متوجه شدم مصاحبه اخیراً منتشر شده است./ منبع: مهر


کد مطلب: 69909

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/69909/محیط-زیست-شکار-ممنوع-نکرده

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com