کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۵۵ نقطه در استان مازندران برای استقرار نیروگاه خورشیدی درنظر گرفته شده است

26 ارديبهشت 1397 ساعت 11:30

در حال حاضر ۳ نیروگاه خورشیدی در استان مازندران فعال است.


به گزارش زیست آنلاین، شهابی مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران به راه اندازی ۴ نیروگاه در سالجاری اشاره کرد و گفت: ۵۵ نقطه در استان برای استقرار نیروگاه خورشیدی درنظر گرفته شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۳ نیروگاه خورشیدی در استان فعال است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه کمبود اعتبارات سبب تاخیر در بازسازی شبکه‌های فرسوده برق استان شده است، افزود: بیش از ۲۵ درصد شبکه‌های برق استان فرسوده بوده و بازسازی این شبکه‌ها بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

شهابی به رشد ۱۰ درصدی مصرف برق در استان گفت: مصرف برق استان نسبت به سایر مناطق کشور رشد ۲.۵ برابری دارد و مصرف برق در تابستان به دو هزار مگاوات می‌رسد درحالی که پایه مصرف در دیگر ماه‌ها ۸۰۰ مگاوات است.

وی مشترکان برق حوزه توزیع برق استان را بیش از یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار مشترک بیان کرد و گفت: در اول شهریورماه پارسال مصرف برق استان برای اولین بار به هزار و ۹۰۰ مگاوات رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران افزود: سال گذشته میزان تلفات برق در استان ۱۳.۵ درصد بود و پیش‌بینی می‌شود ۸ درصد تلفات ناشی از مسائل فنی و بقیه ناشی از برق‌های غیرمجاز است و باید کنترل و ساماندهی شود.

شهابی گفت: ۶۸ میلیارد تومان در ابتدای سال ۹۶ از مردم طلبکار بودیم و این میزان در پایان سال گذشته به ۸۷ میلیارد تومان رسید که رشد ۲۹ درصدی داشته است.

وی افزود: ۲۸ هزار کیلومتر خط برق، ۳۳ هزار دستگاه ترانس برق، بیش از ۹۵۵ هزار پایه برق، ۲۷۶ هزار فقره چراغ روشنایی معابر درحوزه توزیع برق استان وجود دارد./ منبع: برق نیوز


کد مطلب: 69636

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/69636/۵۵-نقطه-استان-مازندران-استقرار-نیروگاه-خورشیدی-درنظر-گرفته-شده

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com