کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تولید انبوه خودرو‌های الکتریکی به منظور مقابله با آلودگی هوا

5 ارديبهشت 1397 ساعت 10:30

بسیاری از کشور‌های جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گاز‌های گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودرو‌های تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند


به گزارش زیست آنلاین، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودرو‌های برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودرو‌های برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودرو‌های پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودرو‌هایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، سوئد، هلند، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودرو‌های بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

شرکت بیوس گروپ بعنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های تاکسیرانی مستقر در فرودگاه‌های آمستردام هلند که تاکنون از مشتریان پر و پا قرص شرکت خودروسازی تسلا موتورز آمریکا بوده و بسیاری از خودرو‌های مدل تسلا اس (Tesla Model S) آن را قبلا به منظور جابجایی و حمل و نقل مسافرین خود خریداری کرده بود، حالا تصمیم گرفته است که خودرو‌های جدید تسلا ایکس (Tesla Model X) را نیز به سامانه تاکسیرانی خود بیفزاید.

خودرو‌های برقی و الکتریکی تسلاموتورز در کشور‌های هلند، سوئد و نروژ از استقبال بی نظیری برخوردار شده و بازار خودروی این کشور‌ها را تقریبا درنوردیده است.

از آنجایی که کشور‌های اسکاندیناوی و شمال اروپا در مقابله با آلودگی هوا و حفظ محیط زیست پیشگام هستند، شرکت‌های تاکسیرانی بسیاری نیز اقدامات موثری را در این خصوص انجام داده و از برنامه‌های ویژه خود به منظور استفاده گسترده‌تر از این محصولات و خودرو‌های دوستدار محیط زیست رونمایی کرده اند./ منبع: ایسنا


کد مطلب: 69429

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/69429/تولید-انبوه-خودرو-های-الکتریکی-منظور-مقابله-آلودگی-هوا

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com