کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چالش بی زباله گامی نو در مسیر توسعه سبز

21 اسفند 1396 ساعت 8:03

زیست آنلاین: پویش "بی- زباله" با شعار "از_ خودمان_شروع_کنیم" در راستای توسعه فرهنگ مسئولیت پذیری، آغاز به کار نمود


به گزارش زیست آنلاین، نشست زبالیستن به میزبانی کانون محیط زیست دانشگاه تهران و  با محور اهمیت و ارتباط میان مدیریت زباله و زندگی شهری انسانی در نگارخانه دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار شد.

در این نشست، سرکار خانم ژیلا آقایی مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امروزه معاونت آموزش و پژوهش سازمان بر روی موضوع محور بودن برنامه های کوتاه مدت تمرکز دارد.

آقایی با اعلام موضوع پسماند به عنوان محور اصلی و تمرکز برنامه صد روزه دوم معاونت آموزش و پژوهش سازمان  اظهار کرد که این برنامه تا ۱۳ فروردین ماه (روز طبیعت) در سال آینده ادامه دارد ،

هم چنین با اشاره به شعار "از_خودمان_شروع_کنیم"، اظهار کرد: هدف از این شعار، دست یابی  به مسئولیت پذیری بیشتر در جامعه بوده است که در نتیجه آن بهبود مسائل زیست محیطی مشهود خواهد بود در واقع پویش "بی- زباله" با این شعار در راستای نیل به توسعه فرهنگی مسئول تر ایجاد شده است و در این خصوص دفتر مشارکت های مردمی سازمان نیز از تمامی گروه های مردمی، سمن ها، فعالان حوزه محیط زیست، دانشجویان و تمامی اقشار جامعه برای همکاری در اجرای این طرح دعوت به مشارکت می کند.

وی افزود: نخستین گام در راستای محافظت و بهبود محیط زیست کشور، این است که شروع کننده تغییرات از خودمان باشیم.

علاوه بر آن در خصوص آماری که از میزان پسماند غذا ارائه شده است، گفت: رویداد «زبالیستن» یکی از دستاوردهای مشترک کانون محیط زیست دانشگاه تهران و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست بوده است و از طرحی که  در خصوص جلوگیری و کاهش دورریز غذاهای سلف دانشگاه تهران ارائه شده است استقبال نمود و و آن را ارزشمند برشمرد.

آقایی با  تاکید براهمیت آموزش در ایجاد ارتقا و بهبود کیفیت محیط زیست بیان کرد: از آنجایی که شرایط محیط‌ زیست حاصل رفتار تک‌تک افراد است، آموزش درست می‌تواند از طریق بالا بردن  آگاهی اجتماعی یک رفتار درست جمعی را ایجاد کند.

و بنابراین برای ارتقاء شاخص ها و بهبود شرایط محیط زیست، باید اعمال و رفتار خود را در این خصوص اصلاح کنیم و به این باور برسیم که که هر تغییر مثبت فردی، می تواند نتایج  بزرگتری را  در بهبود محیط زیست ایجاد نماید.

در این راستا شهیندخت مولاوردی، حقوق‌دان، پژوهشگر و دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی به دعوت کاوه مدنی به چالش بی زباله پیوست و با شعار از_خودمان_شروع_کنیم، معصومه ابتکار، ترانه علیدوستی، پروانه سلحشوری و سیدحسن هاشمی را به این چالش دعوت کرد.


کد مطلب: 69031

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/69031/چالش-بی-زباله-گامی-نو-مسیر-توسعه-سبز

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com