کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نقش موتورسیکلت‌ها برقی در کاهش آلودگی هوا

13 خرداد 1396 ساعت 1:40

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه آلایندگی موتورسیکلت ها در کاهش کیفیت هوا نقش بسزایی دارد، گفت: دولت باید موتورسیکلت های برقی را جایگزین موتورسیکلت های بنزینی کند.


 رسول خضری درباره ضرورت استفاده از موتورسیکلت های برقی در کشور، افزود: در برنامه ششم توسعه، مجلس دولت را مکلف به توسعه استفاده از موتورسیکلت های برقی کرد تا از این راه بتواند به کاهش آلایندگی ها کمک کند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هر یک از موتورسیکلت ها در تهران به اندازه چهار خودروی معمولی موجب آلایندگی می شود و برقی شدن موتورسیکلت ها بهترین راهکار است مشروط به آنکه قیمت این موتورها کاهش پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: باید با سیاست های تشویقی موتورسیکلت های بنزینی را حذف و موتورسیکلت های برقی را جایگزین کرد زیرا مهمترین موضوع در این زمینه توجه به بحث انرژی های پاک است و اگر بتوان از موتورسیکلت های برقی استفاده کنیم می توان به هدف خود دست یابیم.

وی یادآور شد: واقعیت آن است که همه دستگاه ها به نوعی متولی این موضوع هستند اما در بحث شماره گذاری ها، صنایع خودروسازی ها باید ورود یابند و به استانداردسازی خودروها کمک کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: صنایع خودروسازی باید مکلف به رعایت استاندارها شوند که می طلبد نظارت بیشتری روی این مراکز صورت گیرد متاسفانه امروزه برخوردهای لازم با متخلفان صورت نمی گیرد و اغلب نحوه برخوردها نرمشی است درحالی که عدم توجه به برنامه های توسعه کشور بزرگترین معضلی است که باید جدی گرفته شود.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

 


کد مطلب: 62704

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/62704/نقش-موتورسیکلت-ها-برقی-کاهش-آلودگی-هوا

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com