دوازدهمین دوره اعطای جایزه ملی محیط زیست همزمان با هفته محیط زیست ( ۱۶ تا ۲۳ خرداد ماه) در تهران برگزار می شود.

دوازدهمین دوره اعطای جایزه ملی محیط زیست همزمان با هفته محیط زیست برگزار می شود
26 ارديبهشت 1396 ساعت 9:50
دوازدهمین دوره اعطای جایزه ملی محیط زیست همزمان با هفته محیط زیست ( ۱۶ تا ۲۳ خرداد ماه) در تهران برگزار می شود.
هاله سهراب زاده سرپرست دفتر پژوهش و توسعه فناوری سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام این خبر، درباره جزییات و پیشینه برگزاری این جایزه ملی گفت: بحران های محیط زیستی که در سالهای اخیر رخ می دهد باعث شده تا انسان ها با تکیه بر علم و فناوری و ظرفیت های جوامع بومی و مردمی، قدم هایی برای رفع مشکلات زیست محیطی بردارند.
وی افزود: به همین دلیل هر اقدامی که سبب افزایش آگاهی و ایجاد انگیزه برای حفظ محیط زیست شود از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی ادامه داد: در همین راستا و به منظور افزایش مشارکت همگانی در حفظ محیط زیست و با هدف تشویق و قدردانی از تلاش کسانی که در راه حفاظت از محیط زیست راهگشا بوده و تاثیرات علمی و فرهنگی بسزایی در شناخت و توسعه دانش محیط زیست در بین اقشار مختلف جامعه داشته اند، سازمان حفاظت محیط زیست از سال ۱۳۷۹ با استناد به ماده ۴۶ آیین نامه اجرایی قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و مصوبه ۲۳/۱۰/۱۳۷۷ شورای عالی محیط زیست اقدام به برگزاری جایزه ملی محیط زیست کرده و از فعالیت های ارزنده افراد حقیقی و حقوقی حافظ محیط زیست قدردانی می کند.
سرپرست دفتر پژوهش و توسعه فناوری سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص ضوابط شرکت در این فراخوان اظهار داشت: پنج گروه می تواند در این جایزه ملی شرکت کند که شامل گروه متخصصان ، موسسه های عمومی و سازمان های دولتی، موسسه ها و شرکت های خصوصی و سازمان های مردم نهاد و سایر اشخاص است و گزینش آثار در دومرحله صورت خواهد گرفت.
سهراب زاده درباره آثاری که تاکنون به دبیرخانه جایزه ملی محیط زیست ارسال شده است گفت: پرونده های ۱۶۵ گروه به دست ما رسیده است که از این تعداد ۵۱ پرونده متعلق به متخصصان ، ۳۵ پرونده متعلق به موسسه های عمومی و دولتی ، ۴۵ پرونده متعلق به گروه ها و شرکت های خصوصی ،۷ پرونده متعلق به تشکل های مردمی و ۲۵ پرونده متعلق به سایر افراد است که به دبیر خانه جایزه ملی محیط زیست ارسال شده است.
منبع: ایرنا
کد مطلب: 62428