کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بهینه‌سازی مصرف انرژی در نفت با توانمندی‌های جهاددانشگاهی

20 ارديبهشت 1396 ساعت 1:00

رییس جهاددانشگاهی گفت: بهینه سازی مصرف انرژی در صنعت نفت با استفاده از توانمندی‌های این نهاد دست یافتنی است.


طیبی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت نفت قاره ایران اظهار کرد: این تفاهم نامه در زمینه‌های مختلف از جمله استفاده از سیستم‌هایی که تولید انرژی‌های تجدیدپذیر می‌کنند برای بهینه سازی مصرف انرژی در صنعت نفت و همچنین استفاده از توانمندی‌های موجود جهاددانشگاهی منعقد می شود.
وی گفت: مجموعه جهاددانشگاهی دارای همکاری‌های گسترده ی علمی و فناورانه با صنعت نفت ایران در زمینه تولید فناوری های مورد نیاز این صنعت است.
طیبی افزود: این تفاهم نامه در زمینه تولید فناوری‌های مورد نیاز و استفاده از آ‌ها برای تأمین نیازها و حل مشکلات در زمینه انجام دانش حفاری های هوشمند، تولید فناوری مورد نیاز تجهیزات حفاری افقی در صنعت فلات قاره، بحث مطالعات مخزن و علوم زمین شناسی دریا، تولید مواد شیمیایی مورد نیاز شرکت فلات قاره همچون دمولسیفایر، بحث محیط زیست و رفع آلودگی های زیست محیطی در شرکت فلات قاره، بحث بهینه سازی مصرف انرژی در این شرکت، ارتقای سیستم های موجود و استفاده از سیستم هایی که تولید انرژی های تجدیدپذیر می کنند برای بهینه سازی مصرف انرژی در این صنعت و همچنین استفاده از توانمندی های موجود جهاددانشگاهی منعقد می شود.
این مسوول اظهار امیدواری کرد که انجام این تفاهم نامه و قراردادهایی که برای امضا آماده شده است بتواند در حوزه های مختلف کمکی به توسعه فناوری در صنعت نفت ایران و متقابلا ایجاد اشتغال برای جوانان کشور به ویژه جوانان متخصص کند.

 

منبع: انرژی امروز

 


کد مطلب: 62347

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/62347/بهینه-سازی-مصرف-انرژی-نفت-توانمندی-های-جهاددانشگاهی

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com