پریچهر قزلباش، مدیر کل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد معیارهای مصرف انرژی و محیط زیست با بیان اینکه نظارت بر اجرای استاندارد مذکور توسط شرکتهای بازرسی ذیصلاح صورت میگیرد گفت : اندازه گیری مصرف انرژی نیروگاهها میتواند اطلاعات بسیار ارزشمندی را به منظور انجام اقدامات اصلاحی در راستای کاهش انتشار آلایندهها، کاهش مصرف سوخت و همچنین کاهش آب مصرفی در اختیار قرار دهد.
قزلباش اظهار داشت: درحال حاضر بازرسان ذیصلاح و کارشناسان دفتر نظارت بر اجرای استاندارد معیارهای مصرف انرژی و محیط زیست، نسبت به ارزیابی و بازرسی انرژی بیش از ۱۰ نیروگاه اقدام نموده که از میان آنها نیروگاه گازی ری به عنوان نخستین نیروگاه مورد بازرسی فنی انرژی قرار گرفت.
وی تاکید کرد : با همکاری وزارتخانه های نفت و نیرو میتوان نسبت به بهبود عملکرد و راندمان واحدهای نیروگاهی گام بزرگی برداشت.
قزلباش یادآور شد: براساس آیین نامه ماده ۲۶ قانون اصلاح الگوی مصرف، انتظار میرود تا پایان سال جاری گزارشی از وضعیت مصرف انرژی نیروگاه های کشور در اختیار وزارتخانههای مرتبط قرار خواهد گرفت.
منبع: انرژی امروز