کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امضا تفاهم نامه سپاه پاسداران و سازمان بنادر برای مقابله با آلودگی نفتی در دریا

10 اسفند 1395 ساعت 9:30

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بنادر و دریانوردی تفاهم‌نامه همکاری جست‌وجو و نجات و مقابله با آلودگی نفتی در دریا امضا کردند.


به گزارش زیست آنلاین و به نقل از ایرنا، این تفاهم نامه روز گذشته (دوشنبه )در حاشیه بهره برداری از ۱۵ پروژه فنی و دریایی در بندرعباس، با حضور سردار علی فدوی فرماندهی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سعید نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی منعقد شد.
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه اظهار داشت: ما به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی اعمال حاکمیت در عرصه آب‌های تحت حاکمیت را انجام می‌دهیم، بنابراین باید از تمام امکانات موجود برای این اعمال حاکمیت استفاده کنیم.
محمد سعید‌نژاد افزود: سازمان بنادر به عنوان نماینده حاکمیت وظیفه ملی و جهانی دارد که از آب‌های سرزمینی در راستای حفاظت از محیط زیست حمایت کند و این جزو تکالیف ما به عنوان یکی از اعضای سازمان جهانی دریانوردی است.
وی تصریح کرد: اقتدار نیروهای نظامی در صحنه‌های مختلف کاملا مشخص است و در این عرصه نیروی دریایی سپاه پاسداران و نیروی دریایی ارتش فعالیت‌های خاصی را بر عهده دارند.
فرمانده نیروی دریای سپاه پاسداران نیز با بیان اینکه فعالیت های مشترکی از قبل میان سازمان بنادر و دریانوردی و نیروی دریایی سپاه وجود داشت، گفت: این تفاهمنامه برای استحکام و نظامند شدن فعالیتهای بین این دو نهاد امضا شد.
سردار علی فدوی بر لزوم صیانت از آبهای حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران تاکید و اظهار کرد: تمامی ارگان هایی دریایی در راستای مباحث محیط زیست دریایی اغماض و مماشاتی با متخلفین نخواهد داشت.
۱۵پروژه به ارزش ۹۵۵ میلیارد ریال با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور و مسئولان استانی روز دوشنبه در مجتمع بندری شهید رجایی به بهره برداری رسید.
مسجد پیامبر اعظم (ص) بندر شهید رجایی به مساحت چهار هزار متر مربع و ارزش ۴۰ میلیارد ریال ، نصب و راه اندازی مرکز تلفن ، فعال سازی زیرساخت فیبر نوری ، ساخت سه فروند اسکله فلزی شناور چند منظوره و بهره برداری از یک فروند قایق جست وجو و نجات بخشی از ۱۵ پروژه یاد شده است.
تعمیر اساسی اسکله های فلزی شناور مسافری بندرشهید حقانی ، خارج سازی لاشه ۲ فروند شناور غرق شده پر خطر در مسیر پر تردد دریایی و احداث مرکز خدمات آزمایشگاهی از دیگر پروژه ها است.
همچنین همزمان با آغاز همایش ۲ روزه معاونان سازمان بنادر ودریانوردی کشور، لایروب بازسازی شده کاترساکشن ذوالفقار و مرحله اول احداث پایانه لجستیک کالا مورد بهره برداری قرار گرفت.
مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشورمان وتوان تخلیه وبارگیری بیش از ۶۰درصد از کالاهای صادراتی و وارداتی در ۲۳کیلومتری غرب بندرعباس مرکز هرمزگان واقع شده وبه دروازه طلایی ایران معروف است.


کد مطلب: 61593

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/61593/امضا-تفاهم-نامه-سپاه-پاسداران-سازمان-بنادر-مقابله-آلودگی-نفتی-دریا

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com