کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سامانه تور مجازی طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی کلید خورد

26 خرداد 1392 ساعت 10:09

مدیر طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی با بیان اینکه ۲۰۰ نقطه برخوردار از پتانسیل های اکولو‌‌‌ژیکی و تنوع زیستی در محدوده دنا شناسایی شده است ، از آغاز مرحله اجرایی ساخت نرم افزار تور مجازی در محدوده پایلوت طرح زاگرس مرکزی خبر داد.


به گزارش زیست آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست،&#۳۹; شیرین ابوالقاسمی&#۳۹; با بیان اینکه توسعه ظرفیت ها و افزایش آگاهی عمومی یکی از اهداف طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی است، گفت: سامانه بازدید مجازی از محدوده پایلوت طرح در استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس، کهگیلویه و بویراحمد به همت دبیرخانه طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی کلید خورد.

وی افزود: برای این کار در مدت ۱۲ روز از ۲۰۰ نقطه برخوردار از پتانسیل های اکولو‌‌‌ژیکی و تنوع زیستی و مناظر بی بدیل در محدوده های پایلوت &#۳۹; دنا- ونک &#۳۹; در استان اصفهان، &#۳۹; بلداجی- ناغان &#۳۹; در استان چهارمحال و بختیاری، &#۳۹; کر- کامفیروز &#۳۹; در استان فارس و &#۳۹; دنای غربی &#۳۹; در استان کهگیلویه و بویراحمد تصویربرداری شد و به زودی این نرم افزار در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

ابوالقاسمی اظهار داشت: سامانه بازدید مجازی ، این قابلیت را برای کاربران فراهم می آورد که بدون حضور فیزیکی و از طریق شبکه جهانی اینترنت و یا رایانه شخصی خود، از امکانات و خدمات نقطه مورد نظر به صورت کاملا سه بعدی و باتمام جزییات، همراه با محیطی زنده و گرافیکی زیبا، بازدید کنند.

وی ادامه داد: این سامانه می تواند به آشنایی مخاطب با مکان مورد نظر قبل از حضور در آن کمک بزرگی کند.

مدیر طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی گفت: با استفاده از این نرم افزار گردش مجازی، به طور طبیعی کاربر خود را در مکان مورد نظر احساس کرده و جزئیات را به طور کاملا محسوس درک خواهد کرد، حتی فرد می تواند در مکان واقعی قدم بزند، حرکت کند، تصاویر و فیلم مشاهده کند و موزیک یا صدای طبیعت را بشنود.

به گفته وی راه اندازی این سامانه علاوه بر ارتقاء شناخت و سطح آگاهی از پتانسیل های تنوع زیستی در محدوده طرح بین المللی زاگرس مرکزی، در برنامه ریزی برای حفاظت از منطقه یاریگر متولیان امر خواهد بود.


کد مطلب: 475

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/475/سامانه-تور-مجازی-طرح-حفاظت-تنوع-زیستی-زاگرس-مرکزی-کلید-خورد

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com