کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیا خرید مواد غذایی بدون تولید زباله امکان پذیر است ؟

25 اسفند 1398 ساعت 9:03

زیست آنلاین:  شرکت شکلات سازی Premium Montezuma  در لندن از مشتریان خود دعوت کرده تا با خرید از فروشگاههای این شرکت و تجربه استفاده از روش های بازیافت مجدد ضایعات طعم زندگی دوستدار محیط زیست را بچشند.


به گزارش زیست آنلاین،این شرکت با راه اندازی خط بسته بندی جدید خود این امکان را به مشتریانش می دهد تا با دیدگاه پایداری و قابلیت بازیافت از محصولات جدید استفاده کنند. این مواد بسته بندی شکلات ها به تبعیت از برخی از بزرگترین تولید کنندگان ضایعات صنایع غذایی انگلستان مانند ظروف سالاد، بسته بندی ساندویچ ها، سینی های سوشی و فنجان ها، قوطی ها، بطری ها و لیوان های نوشیدنی ها ساخته شده است.

اگرچه ممکن است مواد بسته بندی و پوششی شکلات ها، مانند زباله به نظر برسند اما در واقع از شکلات سفید کلاسیک Montezuma شکل می گیرند  و برای شکل زیباتر بصورت دستی رنگ آمیزی شده اند. همه عاشقان شکلات برای دستیابی به این شکلات ها باید بدانند که بازیافت مواد در صنعت شکلات سازی بیش از یک مزیت است. 



تماشای شکلات ها از پنجره فروشگاه ها همانند یک اثر هنری سه بعدی و کاملاً خوراکی خواهد بود. در این تصویر، ضایعات و زباله های غیر قابل بازیابی که هر سال دفن می شوند بشدت برجسته و نمایان شده و بصورت شناور بر روی زمین جمع می شود. 

بسته بندی های جدید شرکت Montezuma از مواد قابل بازیافت مانند کامپوزیت یا قابل تجزیه هستند که 100٪  بازیافت می شوند. استفاده از این طرح اولین بار برای یک شرکت شکلات سازی بریتانیایی آغاز شد و تیم طراحی با در نظر گرفتن این پروژه، همه جنبه های فرآیند بسته بندی را بررسی کرده اند چرا که اکنون علاوه بر استفاده از جوهر، چسب، برچسب و نوارهای قابل بازیافت، چوبک های شکلاتی پرفروش این شرکت هم 100٪ از کاغذ تهیه می شوند و بندهای فلزی غیر قابل بازیافت از بین رفته اند.



بروس الكساندر ، مدیرعامل مونتزوما گفت: "ما معتقدیم كه شکلات باید طوری تأثیر داشته باشد که فرد در هنگام خوردن آن حس لذت بخشی را تجربه نمایدباشد نه اینکه در فکر مواد سازنده یا آسیب رساندن به محیط زیست باشد."

"به همین دلیل ما هیجان زده هستیم که اولین شرکت شکلاتی هستیم که بسته بندی 100٪ پایدار و قابل بازیافت را در کل دنیا ارائه می دهد. ما طراحی جدیدی را انجام داده ایم و تا آنجا که ممکن است در کاهش ضایعات خود کوتاهی نخواهیم کرد.

ما امیدواریم که بسته بندی های جدید 100٪  محیط زیستی ما حسی بسیار خوبی  را به مردم القا کند تا هنگام تهیه مواد و محصولات شکلاتی تنها به انتخاب گزینه های بهتر فکر کنند. اگر هر شرکت تولیدی تغییرات کوچکی در روند تولید خود ایجاد کند، تأثیر مثبت بسیاری بر محیط زیست خواهد داشت. "

منبع:euronews


کد مطلب: 82402

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/82402/آیا-خرید-مواد-غذایی-بدون-تولید-زباله-امکان-پذیر

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com