کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قرار سبز حامیان طبیعت در هفته دوم مهرماه 1398

17 مهر 1398 ساعت 9:00

زیست آنلاین: آموزش، فرهنگ سازی، پاکسازی و نهالکاری عمده فعالیت گروه های محیط زیستی و داوطلبانه در این هفته بود که همه آنها با هدف حمایت و حفاظت از محیط زیست و طبیعت صورت گرفته است.


به گزارش زیست آنلاین، آموزش، فرهنگ سازی، پاکسازی و نهالکاری عمده فعالیت گروه های محیط زیستی و داوطلبانه در این هفته بود که همه آنها با هدف حمایت و حفاظت از محیط زیست و طبیعت صورت گرفته است. قرارسبز تلاش میکند همچون گذشته با انتشار فعالیت های محیط زیستی و هفتگی حامی این عزیزان  باشد.



۱_ منطقه چشمه لادر خمینی شهر پاکسازی شد

قرارسبز در شهر خمینی شهر استان اصفهان برنامه پاکسازی مجمع فعالان محیط زیست اصفهان در منطقه چشمه لادر خمینی شهر استان اصفهان با حضور تعدادی از اعضا این مجمع و دیگر دوستداران محیط زیست برگزار شد. در این برنامه مقدار قابل توجهی فیلتر سیگار و زباله‌ها غیر بازیافتی جمع آوری گردید.



2-پاکسازی ته سیگار در عمارت ائل گلی تبریز

قرارسبز در شهر تبریز استان آذربایجان شرقی به همت کانون محیط زیست سرو دانشگاه پیام نور مرکز تبریز و همزمان با روز جهانی پاکسازی زمین، محوطه عمارت ائل گلی این شهر در استان آذربایجان شرقی از حیث زباله و ته سیگار پاکسازی شد.

 



۳_ کارگاه توانمند سازی تسهیلگران آموزش محیط زیست در تهران برگزار شد

قرارسبز در تهران سومین دوره کارگاه های توانمندسازی آموزشگران طرح ملی آموزش محیط زیست اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی محیط زیست، به مدت چهار ساعت در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی تهران برگزارشد.

 



۴_ بزرگداشت هفته کودک و محیط زیست در کرمان

قرارسبز در شهر زرند استان کرمان به مناسبت هفته ی کودک و محیط زیست جلسه ای با موضوع زیست محیطی در کتابخانه زرند نو شهرستان زرند با حضور دانش آموزان عضو رویش گلبرگهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان و اعضای این کتابخانه در استان کرمان برگزار شد.



۵_روستا و روستائیان تداعی کننده عشق و صمیمیت، همدلی و هم صدایی هستند

قرارسبز در شهر شیراز استان فارس  برنامه ۲۰۷ پاکسازان طبیعت فارس به مناسبت گرامیداشت ۱۵ مهر روز ملی روستا با هدف فرهنگسازی و پاکسازی، در منطقه گردشگری دشتک و با استقبال اهالی بومی این روستای توریستی برگزار شد.

روستای دشتک یکی از قدیمی‌ترین روستا‌های ایران و استان فارس می باشد که با جاذبه های بکر و سرسبز و معماری و طبیعت زیبا خود و به‌ واسطه شکل پلکانی اش ماسوله فارس نامیده می شود. به امید روزی که هر گردشگر بعد از بازگشت از طبیعت پسماندهای خود را در آنجا رها نکند.



۶_ مدیریت مصرف آب در اقلید استان فارس

قرارسبز در شهر اقلید استان فارس انجمن همیاران آب شهرستان اقلید در راستای اهداف آموزشی خود، جلسه تعامل و همفکری را با مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان برگزار کرد. در این جلسه پیشنهاداتی به محوریت مدیریت مصرف آب مطرح شد که از سوی طرفین مورد موافقت قرار گرفت.

 



۷_ دوستداران محیط زیست، مناطق طبیعی پلدختر را پاکسازی کردند

قرارسبز در شهر پلدختر استان لرستان به همت تشکل ها و دوستداران محیط زیست پلدختر و با همکاری اداره حفاظت محیط زیست مناطق طبیعی این شهرستان در استان لرستان پاکسازی شد.

 



۸_ پاکسازی منطقه دینمار در بادرود

قرارسبز در شهر بادرود استان اصفهان اعضای انجمن یاوران تاریخ و میراث بادرود استان اصفهان با همکاری هیات کوهنوردی و حضور بیش از ٣٠ تن از دوستداران طبیعت این شهر، مسیر ١٢ کیلومتری منطقه دینمار را بصورت رفت و برگشت کوهپیمائی و پاکسازی کردند.



۹_اجرای گام سوم طرح "شهر سبز من" در مسجدسلیمان

قرارسبز در شهر مسجد سلیمان استان خوزستان گام سوم طرح "شهر سبز من" در مسجدسلیمان با مشارکت انجمن های محیط زیستی انجام گرفت. در این طرح که با هدف ایجاد فضاهای تنفسگاهی شهری و توسعه پوشش درختی و فضای سبز شهری در محلات کمتر برخوردار انجام گرفت تپه های مشرف به شهرک علیمردان خان با استفاده از گونه های بومی نهالکاری شد.

 در این برنامه که اعضای انجمن های دیده بان محیط زیست مسجدسلیمان، آوای طبیعت کارون و بانوان طبیعت دوست خوزستانی مشارکت داشتند، تاکید بر نگهداری و آبیاری نهال ها توسط اهالی منطقه و پیش بینی تامین کود مورد نیاز درختان از جمله موارد در اجرای آن است.

 



۱۰_برگزاری کارگاه آموزشی به مناسبت روز جهانی حیوانات در شهر گوریه

قرارسبز در شهر گوریه استان خوزستان در این دوره آموزشی که به همت شورای هماهنگی تشکل های محیط زیستی خوزستان و با حضور تنی چند از مسئولین شهر گوریه و جمعی از انجمن های مردم نهاد این استان برگزار گردید، علاوه بر ارائه مباحث و نکاتی در ارتباط با روز جهانی حیوانات و وضعیت زندگی حیوانات به منظور بهبود استانداردهای رفاهی زندگی آنان، در خصوص مسائل و چالش های محیط زیستی منطقه نیز به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

 



۱۱_کاشت نهال در مسجدسلیمان به مناسبت بزرگداشت مولوی

قرارسبز در شهر مسجدسلیمان استان خوزستان انجمن های محیط زیستی مسجدسلیمان به مناسبت روز بزرگداشت مولوی در محوطه فرهنگسرای جوان نهال کاشتند. آیین کاشت نهال در فرهنگسرای جوان مسجدسلیمان همزمان با بزرگداشت روز مولوی با مشارکت انجمن های دیده بان محیط زیست مسجدسلیمان، آوای طبیعت کارون، بانوان طبیعت دوست و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در استان خوزستان برگزار گردید.



۱۲- جلسه همفکری جهت مصرف آب در اقلید فارس

قرارسبز در شهر اقلید استان فارس انجمن همیاران آب شهرستان اقلید در ادامه برنامه های آموزشی خود، جلسه تعامل و همفکری را با کارشناس روابط عمومی و معاونت امور آبفا  این شهرستان برگزار کرد. مدیریت مصرف آب محور اصلی پیشنهادات مطرح شده در این جلسه بود که از سوی طرفین مورد موافقت قرار گرفت.



۱۳- مازندرانی ها در برنامه حفاظت از گوزن ها قرمز حضور یافتند

قرار سبز در مازندران گروهی از دوست داران محیط زیست با حضور  خود از نزدیک شاهد برنامه حفاظت از گوزن های قرمز (مارال) در هنگام " گاوبانگی " در منطقه هزار جریب مازندران بودند. لازم به ذکر است این برنامه از تاریخ ۳ الی ۶ مهرماه در این منطقه برگزار شد.

 



۱۴- آغاز اجرا طرح مدرسه سبز در مسجد سلیمان

قرارسبز در شهر مسجدسلیمان استان خوزستان این طرح که همراه با آموزش محیط زیستی است، جهت توسعه فضای سبز مدارس و ایجاد شادی و نشاط در روحیه دانش آموزان توسط آموزشیار انجمن همیاران محیط زیست مسجدسلیمان در دبستان قرآنی شریعتی این شهرستان برگزار گردید.


کد مطلب: 81655

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/81655/قرار-سبز-حامیان-طبیعت-هفته-دوم-مهرماه-1398

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com