تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب : 83109
زیست آنلاین: گاوین نیوزوم، فرماندار کالیفرنیا می گوید آتش سوزی های مهلکی که در سراسر سواحل غربی ایالات متحده رخ داده است نشان می دهد که بحث پیرامون تغییرات آب و هوایی پایان یافته است.
ردپای تغییرات اقلیمی در آتش سوزی های ایالات متحده
به گزارش زیست آنلاین، او از دامنه سوخته یک کوه به خبرنگاران گفت: فقط به ایالت کالیفرنیا بیایید. این را با چشم خود مشاهده کنید. 

سه هفته است که آتش سوزی در کالیفرنیا، اورگان و واشنگتن در جریان است. این آتش سوزی ها که در میان گرمای بی سابقه تحت تأثیر باد قرار گرفته اند، میلیون ها هکتار جنگل را سوزانده، هزاران خانه را ویران کرده و حداقل 25 نفر را به کام مرگ کشانده اند.

نیوزوم به خبرنگاران گفت: "بحث در مورد تغییرات اقلیمی به پایان رسیده است. این یک وضعیت اضطراری لعنتی است. این واقعی است و دارد اتفاق می افتد." وی به شکست در مدیریت جنگل در دهه های اخیر اعتراف کرد، اما گفت: "این یک نکته است، اما این موضوع نیست."

وی با تاکید بر تلاش ایالت ها برای مقابله با تغییرات آب و هوایی گفت: "ثبت رکورد امواج گرمایی و آتش سوزی های بی سابقه، نوعی از مشکلات پیش بینی شده توسط دانشمندان بود"

آتش سوزی مجتمع شمالی، که از 18 آگوست در حال سوختن است، از جمله مرگبارترین آتش سوزی ها تاریخ است. تاکنون ده جسد پیدا شده و 16 نفر دیگر مفقود شده اند. از 15 آگوست در کالیفرنیا در مجموع حداقل 20 مرگ در اثر آتش سوزی ها ثبت شده است. ده ها هزار نفر در حال تحت تخلیه منازل خود هستند و 14،800 آتش نشان به مهار 28 آتش سوزی بزرگ در این ایالت ادامه می دهند.

منبع: bbc

https://zistonline.com/vdcao6na.49new15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما