تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : 82981
توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های گوناگون به کار می‌آید. تقویت ارتقای مدیریت منابع طبیعی تالاب‌‌ها در کشور یکی از این حوزه‌ها است.
احیا و مدیریت تالاب های کشور با دانش بنیان ها
به گزارش زیست آنلاین، نشست مشترکی میان نادر قلی ابراهیمی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و احمدرضا لاهیجان‌زاده معاون محیط‌زیست دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد.

در این نشست حسین سرگزی مدیر پروژه ارتقای مدیریت جامع منابع طبیعی تالاب هامون درباره اقدامات انجام شده در این حوزه گزارشی ارائه داد و راهکارهای رسوخ فناوری بررسی شد.

به گفته وی، این پروژه با همکاری و جذب منابع مالی بین‌المللی تعریف و در حال اجراست. این پروژه در سه مؤلفه اصلی و با چهار هدف تعریف‌شده است. ارتقای ظرفیت‌ها و هماهنگی، مدیریت آب ‌و خاک و کشاورزی و معیشت‌های جایگزین سازگار با اقلیم از مؤلفه‌های اصلی این پروژه هستند.

همچنین در این نشست بر استفاده از ظرفیت‌های موجود ستاد و توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان بتوان قدم‌های موثری در این حوزه برداشت.

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در ادامه ابراهیمی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن معرفی حوزه فعالیت‌ها، مأموریت‌ها و اهداف توسعه فناوری ستاد از مهم‌ترین پروژه‌ها و برنامه‌های ستاد در زمینه احیا و مدیریت تالاب‌های کشور سخن گفت و افزود: مدیریت مصرف آب و افزایش بهره‌وری، تثبیت ریز گردها و بیابان‌زدایی مردمی و اقتصادی، اشتغال‌زایی کوچک‌مقیاس و فناورانه که در احیای تالاب‌های کشور نقش مؤثری دارند از اقدامات دیگری است که در ستاد در حال پیگیری است.

ابراهیمی همچنین آمادگی ستاد از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان ، طرح‌ها و برنامه‌های توسعه فناوری در راستای اهداف این پروژه و اجرای آن را اعلام کرد.

https://zistonline.com/vdchzwn6.23ni6dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما