کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رونمایی از شاخص عملکرد محیط‌زیست جهانی کشورها

18 خرداد 1399 ساعت 15:47

رتبه‌بندی وضعیت محیط‌زیست جهانی کشورها براساس شاخص عملکرد محیط‌زیست به مناسبت روز جهانی محیط‌زیست، در مراسمی بصورت آنلاین رونمایی شد.


به گزارش زیست آنلاین و به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، نرگس صفار سرپرست مرکز امور بین الملل و کنوانسیون های سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: از آنجا که شاخص عملکرد محیط زیست ( Environmental Performance Index - EPI) بر دو هدف اصلی از جمله کاهش فشارهای زیست‌محیطی بر سلامت انسان‌ و ارتقای وضعیت زیست ‌بوم‌ها و مدیریت صحیح منابع طبیعی تأکید دارد، ارزیابی وضعیت محیط زیست ایران و سایر کشورها و رده بندی جهانی بر اساس این شاخص بین المللی صورت می گیرد. 

وی ادامه داد : در حال حاضر ملاک مقایسه توسعه کشورها؛ وضعیت محیط زیست آنان بوده و نتیجه آن هر دو سال یکبار توسط اجلاس جهانی اقتصاد (داووس) با همکاری دانشگاه Yale و کلمبیا منتشر می شود. 

سرپرست مرکز امور بین الملل و کنوانسیون ها، اظهار داشت: جدیدترین گزارش منتشر شده برای اولین بار به موضوعات مدیریت پسماند و میزان انتشار گازهای گلخانه ای پرداخته شده  که کشورهای دانمارک، لوکزامبورگ و سوییس، سه کشور برتر در این شاخص هستند.

به گزارش ایرنا، صفار خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در رده بندی ۲۰۲۰ EPI ، با کسب رتبه ۶۷ و امتیاز ۴۸ ، نسبت به سال ۲۰۱۸ (رتبه ۸۰) از وضعیت بهتری برخوردار شده که مقدار شاخص EPI از صفر تا ۱۰۰ تعیین شده و امتیاز ۱۰۰ بهترین و صفر بدترین وضعیت محیط زیست است.

۵ ژوئن مصادف با ۱۶ خرداد ماه روز محیط زیست است که در ایران یک هفته به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری کرده است.


کد مطلب: 82726

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/82726/رونمایی-شاخص-عملکرد-محیط-زیست-جهانی-کشورها

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com