تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 82522
زیست آنلاین: سازمان بین المللی انرژی های تجدید پذیر (IRENA) و مرکز آفریقایی توسعه پایدار سازمان ملل متحد (UNDP) علل نیاز سرمایه گذاری قابل توجهی برای تبدیل سیستم انرژی آفریقا را تشریح کردند.
به گزارش زیست آنلاین، کاهش هزینه های تکنولوژی و فناوری، انرژی های تجدید پذیر را به راه حلی مقرون به صرفه برای تولید برق در در سراسر جهان تبدیل کرده و این امر باعث پیشرفت بیشتر و بهبود اقتصاد کشورها خواهد شد.

اما با وجود تلاشهای چشمگیری که در سطح ملی و منطقه ای در آفریقا شده است، هنوز 580 میلیون آفریقایی از روشهای مدرن تولید برق بهره نمی برند.برای تحقق کامل انرژی های تجدید پذیر و استفاده از پتانسیل های اقتصادی آن و حل این چالش جهت سرمایه گذاری برای کمک به آفریقا، بین سازمان بین المللی انرژی های تجدید پذیر و برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) یک همکاری استراتژیک اتفاق افتاده است.

مطالعات سازمان بین المللی انرژی های تجدید پذیر نشان می دهد که آفریقا پتانسیل احداث 310 گیگاوات انرژی تجدید پذیر و پاک معادل نیمی از ظرفیت تولید برق این قاره را تا سال 2030 دارد که با انجام این کار حدود یک چهارم از نیازهای انرژی آفریقا را برآورد خواهد کرد. این موضوع برای آفریقا بسیار مهم است و لازم است تلاش ها برای ایجاد سرمایه گذاری های مهم و فرصت های شغلی بمنظور تقویت و رشد انرژی های تجدید پذیر افزایش یابد.

در دوازدهمین گردهمایی انرژی آفریقا که در در فوریه 2020 در كیپ تاون برگزار شد، IRENA و UNDP برای شناسایی پتانسیل های ایجاد انرژی تجدیدپذیر از طریق افزایش جریان سرمایه گذاری در آفریقا همكاری خود را در مركز توسعه پایدار(ACSD)  آغاز نمودند. 

بر اساس این توافق و همکاری بین المللی، آفریقا برای تحول در مقوله انرژی و گذار به سمت انرژی پاک خود به 70 میلیارد دلار سرمایه گذاری در پروژه های انرژی تجدید پذیر تا سال 2030 نیاز دارد. دسترسی به انرژی پاک باعث افزایش امنیت انرژی، ایجاد مشاغل سبز و حمایت از نتایج کلیدی در حال توسعه مانند بهبود مراقبت های بهداشتی و آموزشی می شود.

استقرار انرژی های تجدید پذیر، مانع از افزایش انتشار کربن و مقاومت آفریقا در برابر اثرات تغییرات آب و هوایی می شود. گردهمایی انرژی آفریقا برای به اشتراک گذاشتن بینش ها و نگرش های مختلف در مورد راه های حمایت از آفریقا در دوره گذار انرژی فرصت مغتنمی فراهم نمود. بستر ایجاد شده برای سرمایه گذاری در آب و هوا فرصتی است که سرمایه گذاران و توسعه دهندگان پروژه های انرژی میتوانند به منظور افزایش اقدامات آب و هوایی و سرعت بخشیدن به جریان های سرمایه ای از آن استفاده نمایند. این پلتفرم به تلاشهای آفریقا برای افزایش سهم تجدید پذیر خود در بخش انرژی ارزش چشمگیری خواهد داد، زیرا همسویی و اجرایی شدن پروژه های قابل انجام  و همچنین فعال کردن چارچوب های مربوط به سرمایه گذاری را تسهیل می نماید.

منبع: irena

 

https://zistonline.com/vdcirwav.t1arr2bcct.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما