تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب : 82226
زیست آنلاین: برای اولین بار در ایتالیا در پیست اسکی Pejo 3000 استفاده از محصولات پلاستیکی ممنوع اعلام شد.
ممنوعیت استفاده از پلاستیک در پیست اسکی ایتالیا
به گزارش زیست آنلاین، همه کسانی که به این پیست اسکی وارد می شوند، باید پلاستیک را کنار بگذارند. این نوشته تابلویی در ورودی پیست اسکی Pejo 3000 است که برای اولین بار در ایتالیا استفاده از هر نوع لیوان پلاستیکی، قاشق و نی را ممنوع اعلام کرده است. کارکنان این پیست گفتند که آنها این تصمیم را پس از یافتن شواهدی توسط دانشمندان مبنی بر آلوده شدن یخچال فورنی در نزدیکی این منطقه توسط ذرات پلاستیکی گرفتند.

مارکو لئو، مدیر اقامتگاه کوهستانی "لو اسویاتولو" گفت: نی های پلاستیکی، بطری ها، بسته های سس، فنجان ها و حتی علائم پیست با مواد دیگری مانند خمیر سلولزی، مقوا یا سایر مواد سازگار با طبیعت جایگزین می شوند.

اسکی بازانی که از این پیست استفاده می کنند، از این ایده سبز استقبال کردند. یکی از این ورزشکاران می گوید: من ترجیح می دهم در بیشتر مناطق نه تنها در مناطق اسکی، استفاده از پلاستیک را متوقف کنم.

این گردشگر افزود: در لهستان، که زادگاه من است، پیش از این زمستان های زیبایی داشتیم ولی اکنون اینگونه نیست. ما اکنون حتی برفی نمی بینیم و باید برای دیدن برف به آلپ سفر کنیم، بنابراین فکر می کنم این یک دلیل بسیار مهم برای کنار گذاشتن پلاستیک است. وی ادامه داد: پیش از این انرژی ساختمانهای منطقه از انرژی تجدید پذیر تولید شده توسط سه نیروگاه کوچک هیدروالکتریک تامین می شد مرم محلی آنجا، همچنین ازخرده های چوب جنگل های محلی برای گرمایش استفاده می کنند.

منبع : reuters

https://zistonline.com/vdcjm8eo.uqe88zsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما