تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 82155
زیست آنلاین: یک "شبکه شبح" از تورهای ماهیگیری در هاوایی در حال حاضر زندگی دریایی را تهدید می کند.
تهدید زندگی دریایی با "شبکه شبح" از تورهای ماهیگیری
به گزارش زیست آنلاین، متخصصان محیط زیست هشدار می دهند که یک "شبکه شبح" در آبهای هاوایی شناور است که می تواند زندگی دریایی را تهدید کند و اگر به زودی برداشته نشود، آسیب جدی به قایق ها وارد می کند.

شبکه های شبح، تورهای ماهیگیری زیادی هستند که توسط ماهیگیران در دریا رها شده یا گم شده اند. مقامات از مردم می خواهند كه مواظب این شبکه که توری به طول 50، عرض 70 و عمق تقریبی 50 فوت در دریا است باشند.

مری کرولی  بنیانگذار موسسه Ocean Voyages که پاکسازی زباله های اقیانوس را انجام می دهد، به سی ان ان گفت: دانستن اندازه دقیق این شبکه توری دشوار است زیرا گزارشات مختلفی از افراد ارائه شده است و در حال حاضر هیچ عکسی از آن وجود ندارد.

وی گفت هنگامی که افراد در حال مشاهده شبکه از آن عکس می گیرند ، تخمین دقیق تری از اندازه آن می توان زد که این امر به بررسی روش های پاکسازی کمک می کند. کرولی افزود هر چقدر این شبکه بیشتر در اقیانوس باقی بماند، آسیب بیشتری به زندگی دریایی وارد خواهد کرد. شبکه ای به این ابعاد می تواند حاوی ۱۵ تا ۱۸ تن پلاستیک باشد.

اگر بتوان قبل از رسیدن به ساحل یا صخره ها آن را جمع آوری کرد ، بسیار مؤثرتر خواهد بود. اگر این شبکه به صخره های دریایی برسد، جمع آوری آن باید با دقت انجام گیرد تا به صخره ها آسیب وارد نشود و همین امر جمع آوری آن را مشکل می کند.

موقعیت این شبکه شبح ناشناخته است. نیکولای ماکسیمنکو از مرکز تحقیقات بین المللی اقیانوس آرام در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: این احتمال وجود دارد که این شبکه به سمت غرب حرکت کرده باشد.

منبع : cnn

 

https://zistonline.com/vdcam6na.49num15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما