تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 81670
زیست آنلاین: یک قرن پس از ماموریت هوایی مشهور "والتر میتلهولزر" ، دانشمندان برای نشان دادن اثرات گرمایش جهانی این سفر را تکرار کردند.
آب شدن یخچال های مونت بلانک در صد سال
به گزارش زیست آنلاین، در سال 1919، خلبان و عکاس سوئیسی، "والتر میتلهولزر"، در حالی که در حال عکسبرداری از منظره کوه های آلپ بود، از مونت بلانک  نیز عکسبرداری کرد. یک قرن پس از آن، دانشمندان تصاویر او را دوباره بازسازی کردند تا تأثیر گرمایش جهانی بر روی یخچال های طبیعی کوه ها را نشان دهند.
دکتر کیران باکستر و دکتر آلیس واترسون از دانشگاه داندی برای دستیابی به مکان های دقیقی که میتلهولزر از آن ها عکس گرفته بود، از روندی به نام monoplotting استفاده کردند.
آن ها با استفاده از قله های کوه ها به عنوان راهنما، با هلیکوپتر به نقطه مورد نظر رفتند.
 دانشمندان تصاویری از سه یخچال طبیعی را که میتلهولزر نیز از آنها عکاسی کرده بود، ثبت کردند: یخچالهای طبیعی Bossons ، یخچالهای طبیعی Archière و Mer de Glace ، که همه در ضلع شمالی رشته کوه مونت بلانک قرار دارند.
مقایسه عکس ها نشان داد که چه مقدار یخ در این منطقه طی یک قرن گذشته از بین رفته است.
باکستر گفت: "این یک تجربه نفس گیر و دلهره آور بود، به خصوص دانستن اینکه ذوب یخ ها در چند دهه گذشته بسیار گرفته است."

Mer de Glace، طولانی ترین یخچال طبیعی فرانسه است که بزرگترین تغییر را در دهه های گذشته داشته است. این یخچال در حال حاضر با نرخ  40 متر در سال در حال ذوب شدن است و تنها در 20 سال گذشته 80 متر از عمق آن کاسته شده است.
میتلهولزر که در طول جنگ جهانی اول به عنوان خلبان نظامی آموزش دید، بعدها مدیر یک شرکت هواپیمایی تجاری شد که بعداً به شرکت هواپیمایی سوئیسی Swissair تبدیل شد. وی در سال 1937 در یک سانحه کوهنوردی درگذشت.
باكستر گفت: " میتلهولزر در محبوبیت سفرهای هوایی تجاری در سوئیس نقش مهمی داشت، صنعتی كه به طرز عجیبی در گرم شدن آب و هوا و از بین رفتن مناظر آلپ نقش داشت."

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcbg0bw.rhb8zpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما