کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مناطق جنوبی کشور باید برای مصرف بهینه آب به کشاورزی صنعتی روی آورند

30 خرداد 1397 ساعت 4:00

توسعه مناطق جنوبی کشور منوط به کشاورزی نیست، چراکه از این طریق آب زیادی مصرف می‌شود و حال برای صرفه جویی و بهینه سازی مصرف آب باید این مناطق از لحاظ صنعتی توسعه پیدا کند و معیشت و اقتصاد مردم نیز در روستاها تغییر یابد.


به گزارش زیست آنلاین، هدایت فهمی معاون مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو، در رابطه با کمبود و بحران آب در جنوب شرق کشور اظهار کرد: برای تامین آب در جنوب شرق کشور عملیات اکتشاف در دستور کار است.

وی افزود:‌ از گذشته تاکنون در استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان و مناطق مرزی، نقاط محرومی وجود دارد که نتوانستیم کار محرومیت زدایی را در آن‌ها انجام دهیم.

فهمی گفت: توسعه مناطق جنوبی کشور منوط به کشاورزی نیست، چراکه از این طریق آب زیادی مصرف می‌شود و حال برای صرفه جویی و بهینه سازی مصرف آب باید این مناطق از لحاظ صنعتی توسعه پیدا کند و معیشت و اقتصاد مردم نیز در روستاها تغییر یابد.

وی ادامه داد: کشور باید در زمینه توسعه روستایی دکترین مشخصی داشته باشد که متاسفانه هیچ برنامه‌ای برای این موضوع صورت نگرفته است. این در صورتی است که در برنامه توسعه پنجم و ششم درباره این موضوعات بحث شده است، اما به این مساله توجه نمی‌شود.

معاون مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو تصریح کرد: مناطق جنوبی کشور باید برای مصرف بهینه آب به کشاورزی صنعتی و گلخانه‌ای و همچنین کشاورزی پایدار روی آورند./ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


کد مطلب: 73965

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/73965/مناطق-جنوبی-کشور-باید-مصرف-بهینه-آب-کشاورزی-صنعتی-روی-آورند

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com