تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 69144
زیست آنلاین: کمیسیون اقتصادی اجتماعی سازمان ملل متحد در پنجمین مجمع توسعه پایدار آسیا و اقیانوسیه، با هدف ایجاد جوامع پایدار برگزار شد.
پنجمین مجمع آسیا و اقیانوسیه با هدف توسعه پایدار 
به گزارش زیست آنلاین، پنجمین مجمع آسیا و اقیانوس آرام، به عنوان یک رویداد منطقه ای و جامع در زمینه توسعه پایدار و تحت نظارت شورای اقتصادی و اجتماعی ستاد سازمان ملل برگزار شد.

این مجمع، با حضور کشورهای عضو سازمان ملل متحد، سایر سازمان های بین المللی، گروه های دیگر و سایر ذینفعان در جهت برجسته کردن دیدگاه های منطقه، موضوعات سیاسی در سطوح مختلف، ایجاد جوامع پایدار و انعطاف پذیر"و دستیابی به توسعه پایدار در سال ۲۰۱۸، تشکیل شد.
این مجمع اهداف عمیق و تاثیر گذار در توسعه پایدار را که در سطوح سیاسی و اجتماعی مورد بحث قرار گرفته است را نیز، بررسی نمود .
به طور کلی اهداف در دسته های مختلفی جای گرفتند، که مهم ترین این موضوعات شامل موارد زیر است:
۱- برنامه ریزی برای افزایش دسترسی به منابع آب تمیز و توسعه و گسترش بهداشت
۲- استفاده از انرژی های ارزان و مناسب و زیست محیطی
۳- تلاش کردن در جهت دستیابی به جوامع پایدار 
۴- توسعه مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی در تولید و مصرف
۵- ارتقاء سطح کیفیت زندگی با حفظ شاخص های آن در جهت تامین نیاز نسل های آینده 
۶- افزایش مشارکت های مردمی در تمامی اصول و اهداف در نظر گرفته شده
این انجمن از ارائه گزارش های داوطلبانه ملی نیز،  پشتیبانی می کند و پیشرفت هایی را که در رابطه با نقشه راه منطقه ای برای اجرای برنامه ۲۰۳۰ توسعه پایدار در آسیا و اقیانوس آرام صورت گرفته است، ارزیابی خواهد کرد.
این رویداد پیش از آن که یک انجمن جامعۀ مدنی باشد، نوعی کارگاه آموزشی ظرفیت سازی برای کشورهائی که گزارش های داوطلبانه ملی را به HLPF ارسال می کنند، نیز به شمار می رود.
قابل ذکر است، كاوه مدنى، معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محيط زيست ایران، نیز در این انجمن حضور به هم رسانید. / منبع: unescap

https://zistonline.com/vdcdof09.yt0no6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما