تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۲۷
کد مطلب : 68797
مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی لرستان از راه‌کارهای مواجه با بحران کم‌آبی در بخش کشاورزی را توسعه سطح زیر کشت گلخانه‌ای دانست و گفت: ۲۳۸ هکتار گلخانه در حال ساخت داریم.
ساخت 238 هکتار گلخانه در لرستان
به گزارش زیست آنلاین، حسین طولابی در خصوص شرایط اقلیمی و با توجه به توسعه کشت گلخانه‌ای در استان به احداث گلخانه‌ها و میزان اشتغال و سطح تولید در استان اشاره کرد و گفت: در استان ۲۳۸ هکتار گلخانه در حال ساخت است که از این میزان حدود ۱۱۸ هکتار سطح مفید است. در صورت تکمیل گلخانه‌ها ۴۴ هزار و ۵۰۰ تن در سال سطح تولید خواهند داشت و ۲۶۰۰ نفر به‌صورت مستقیم در آنها مشغول به کار خواهند شد.

وی افزود: قرار گرفتن قسمت عمده استان در منطقه خشک و نیمه خشک و کاهش نزولات آسمانی در سال‌های اخیر باعث ایجاد محدودیت‌های زیادی در توسعه کشت محصولات کشاورزی شده است.

طولابی افزود: یکی از راه‌کارهای مواجه با این بحران کم‌آبی در بخش کشاورزی جایگزینی برخی از محصولات آب بر با توسعه کشت در فضای متراکم و گلخانه‌ای است.

وی با بیان اینکه توسعه گلخانه‌ها از طرح‌های محوری و شاخص وزارت جهاد کشاورزی با هدف توسعه تولید، اشتغال و مدیریت منابع آبی است گفت: با توجه به کارایی و میزان تولید ۱۰ تا ۱۲ برابری در گلخانه‌ها و اشتغال بیشتر از ۱۰ نفر در هر هکتار، توسعه گلخانه‌ها جز طرح‌های اقتصاد مقاومتی و به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم و استراتژی وزارت جهاد کشاورزی با هدف اشتغال، تولید و بهره‌وری مصرف آب‌وخاک در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، این مسئول اضافه کرد: ما نیز در استان بر اساس همین سیاست‌ها و رویکردهای بالادستی و با توجه به شرایط اقلیمی و محیطی در استان سعی بر توسعه کشت گلخانه‌ای داریم.

 

 

 

https://zistonline.com/vdcguu93.ak97y4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما