کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شروع بازی های سیاسی در کیپ تاون قبل از روز صفر

9 بهمن 1396 ساعت 10:38

زیست آنلاین: به جهت آنکه منابع موجود آب شهر کیپ تاون به علت خشکسالی های مداوم رو به تحلیل است ساخت تأسیسات نمک زدایی در دستور کار قرار گرفته بود که به علت هزینه های سنگین با مشکل مواجه شد.


به گزارش زیست آنلاین، Mmusi Maiman، رهبر حزب آفریقای دموکراتیک، با اشاره به هزینه های بالای ساخت تأسیسات نمک زدایی وزارتخانه ملی آب و فاضلاب را به جهت عدم موفقیتش در انجام وظایف خود تعطیل کرد. شهر کیپ تاون، تحت کنترل اتحاد دموکراتها، طی شش ماه گذشته توانست ظرفیت تأسیسات نمک زدایی خود را افزایش دهد، از آنجایی که منابع موجود تأمین آب طبیعی در سیستم شهر به علت خشکسالی های مداوم رو به تحلیل است. در سه ماهه ی اول سال ۲۰۱۷، سه پروژه نمک زدایی کوچک به پایان رسیده است، اما این شهر برای تأمین تأسیسات بزرگتر، با کمبود بودجه مورد نیاز مواجه است. تأسیسات موقت در Monwabisi و Strandfontein، هرکدام به ظرفیت ۷۰۰۰ متر مکعب در روز، تا پایان ماه فوریه کامل خواهند شد و در ماه مارس برنامهWaterfront  با ظرفیت ۲۰۰۰ مترمکعب در دست اقدام است.

Mmusi Maiman گفت:"نمک زدایی، برخلاف آنچه به نظر میرسد، کاری دشوار، گران و پیچیده است، و علاوه بر هزینه اش کاری تخصصی می باشد. در مقیاس بزرگ هزینه آن حدودا به ۱.۳ میلیارد دلار می‌رسد که معادل یک سوم بودجه سالانه Cape Town است، و هیچ شهری نمی تواند چنین امکاناتی را متعهد شود."

در حال حاضر مقامات Cape Town و استان های غربی آن در تلاش هستند تا با انجام اقدامات قانونی دولت را مجبور به عمل کنند. Nomvula Mokonyane ، وزیر آب و فاضلاب، با اشاره به "اقدامات و مداخلات موفقیت آمیز" از جمله کاهش انتزاع آبهای زیرزمینی برای استفاده های خانگی و صنعتی در یک بیانیه از وزارتخانه گفت: "Mmusi Maiman تلاش می کند وظیفه خود در مورد پاسخگویی به بحران آب را به وسیله انتقال مسئولیت به دیگری واگذار کند، اما ما به چالش های کوچک سیاسی وارد نخواهیم شد. در حال حاضر سطح آب قابل استفاده در سدهای شهر ۱۷.۲ درصد است و انتظار میرود که این منابع تنها تا ماه آوریل دوام آورد./منبع: desalination


کد مطلب: 67995

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/67995/شروع-بازی-های-سیاسی-کیپ-تاون-قبل-روز-صفر

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com