تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : 67234
فرماندار مهریز: گفت: انشعاب آب شرب از شبکه آبیاری فضای سبز باید جداشود و توجیه منطقی ندارد که از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده شود .
استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز منطقی نیست
به گزارش زیست آنلاین، محمد رستگاری در دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان مهریز در سال جاری با بیان این مطلب افزود: انشعاب آب شرب از شبکه  آبیاری فضای سبز باید جداشود و توجیه منطقی ندارد که از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده شود .
فرماندار مهریز همچنین خواستار شناسائی و اقدام قانونی برای  جلوگیری از فعالیت چاه‎‌های غیرمجاز شد.
در ادامه این جلسه محمدمهدی جوادیان زاده، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با اشاره به وضعیت  نامناسب بارندگی در استان یزد گفت: متوسط بارندگي استان در سال آبی جاری (از مهر تاکنون)  ۱.۸ ميليمتر و در شهرستان مهریز ۱.۵ میلیمتر بوده است و این در حالیست که بارش‌های کمتر از پنج میلیمتر، بارش‌های غیرمؤثر می‌باشد.
وی ادامه داد: با توجه به کاهش بارندگی ها در استان، نگران تأمین آب شرب در فصل  تابستان هستیم  که با شعار دادن و بدون اقدام مؤثر به اهدافمان نخواهیم رسید و باید مدیریت مصرف و برنامه ریزی درست در بخش کشاورزی، صنعت و شرب انجام شود .
جوادیان‌زاده گفت: موضوع جدا سازی آب شرب از شبکه آبیاری فضای سبز یک موضوع مهم و حساس می باشد که در کنار حفظ فضای سبز و استفاده از آب خام برای آبیاری فضای سبز، جداسازی آب شرب از شبکه آبیاری فضای سبز باید صورت گیرد.
 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد از تشکیل کارگروه مدیریت مصرف در  فضای سبز شهری خبر داد و افزود: این کارگروه با حضور یک نماینده از شهرداری، آب و فاضلاب شهری، فرمانداری و آب منطقه ای تشکیل و تمام انشعابات شهرداری بررسی و جمع بندی شده و این یک گام مؤثر در مدیریت مصرف آب است.
این مقام مسئول با بیان این مطلب که اجرای طرح خاموشی زمستانه چاه های کشاورزی تأثیر بسیار خوبی برروی قنوات و کاهش افت سطح آب زیرزمینی داشته است، گفت: اثرات مثبت این طرح مستقیماً  برای کشاورزان منفعت دارد 

 

 

https://zistonline.com/vdcba5b0.rhbzfpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما