تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۶
کد مطلب : 65931
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بررسی لایحه حمایت از محیط بانان در دستور کار مجلس قرار داشته و به فراموشی سپرده نشده است.
 تصویب لایحه حمایت از محیط‌بانان در ایستگاه پایانی سرویس اجتماعی
به گزارش زیست آنلاین، علی ابراهیمی در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر اینکه مجلس بررسی لایحه حمایت از محیط بانان را به فراموشی سپرده است، تصریح کرد: مجلس نگاه ویژه ای به حمایت از محیط بانان دارد که در این ارتباط لایحه مذکور طی ۳ جلسه در دستور کار کمیسیون کشاورزی به عنوان کمیسیون فرعی قرار گرفت و تصویب شد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مجلس تمامی تلاش و اهتمام خود را برای بررسی و تصویب سریع تر لایحه به کار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه محیط بانان باید از مقررات نیروهای مسلح بهره مند می شوند، ادامه داد: ما به دنبال این بودیم که محیط بانان ضابط قضایی عام معرفی شوند اما به دلیل آنکه ضابط قضایی خاص هستند مورد موافقت قرار نگرفت؛ البته بر اساس این لایحه ماموران محیط زیست اگر در حین ماموریت کشته یا مجروح شوند بر حسب مورد عنوان شهید یا جانباز به آنها اطلاق می شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: محیط بانان علی رغم سختی کار و حضور در محیط های خطرناک از حمایت های قضایی کافی برخوردار نیستند این در حالی است که خطرات زیادی از جانب شکارچیان غیرمجاز آنها را تهدید می کند و باید حمایت از آنها در دستور کار قرار گیرد البته رفع مشکلات معیشتی آنها نیز باید در دستور کار قوه مجریه قرار گیرد.

 

https://zistonline.com/vdcdfn09.yt0ks6a22y.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما