تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب : 63890
مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان قزوین گفت: طرح مشاغل سبز در منطقه حفاظت شده باشگل اجرا می‌شود و در فاز نخست آن، توانمندسازی ۱۷ روستای منطقه باشگل در دستور کار قرار دارد.
توانمندسازی 17 روستای منطقه باشگل در دستور کار است
به گزارش زیست آنلاین ،سیاوش شمسی‌پور  در قزوین با اشاره به وضعیت مشاغل سبز در استان اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط‌ زیست به بحث مشاغل سبز توجه ویژه‌ای داشته و برای ترویج این نوع مشاغل کمک می‌کند.

وی افزود: یکی از اقداماتی که سازمان حفاظت محیط‌ زیست برای ترویج مشاغل سبز در دستور کار دارد، پرداخت تسهیلات بانکی با بهره کم است تا علاقمندان به ترویج این نوع مشاغل با مشکل مالی روبه‌رو نشوند.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان قزوین با اشاره به برخی از مشاغل سبز عنوان کرد: توسعه مدارس سبز، در اختیار گرفتن غرفه‌های اختصاصی در مناطق، توانمندسازی جوامع محلی برای اینکه بتوانند اقتصاد روستا را با محصولات و دستاوردهای روستائیان تأمین کنند، از جمله مشاغل سبز به شمار می‌رود.

شمسی‌پور با بیان اینکه طرح مشاغل سبز در منطقه حفاظت شده باشگل اجرا می‌شود، تصریح کرد: توانمندسازی ۱۷ روستای منطقه باشگل در حال انجام است و با اجرای این طرح از ظرفیت‌های موجود محلی همانند گیاهان دارویی، صنایع دستی و حتی ورود گردشگر به مناطق برای دیدن حیات وحش از جمله مواردی است که می‌تواند برای مردم درآمدزاد باشد.

این مسؤول با اشاره به آثار مثبت ترویج شماغل سبز در استان خاطرنشان کرد: توسعه این مشاغل در روستاها به رونق اقتصادی روستاییان و در مجموع آن منطقه اثرات مثبت گذاشته و با ایجاد اشتغال پایدار برای روستائیان از مهاجرت آن‌ها به شهرها کاسته می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین ادامه داد: از سوی دیگر این طرح می‌تواند در افزایش آمار اشتغال استان و کاهش آمار بیکاری هم اثرات مطلوبی برجای بگذارد.

شمسی‌پور با اشاره به هدف از اجرای طرح مشاغل سبز در استان یادآور شد: هدف از ترویج مشاغل سبز این است که حفاظت را کم کم به مردم واگذار کنیم و از این طریق اشتغالزایی هم برای روستائیان داشته باشیم.

 

منبع:فارس


 

https://zistonline.com/vdcfxcdv.w6dm1agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما