کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس جمهور:

تثبیت دریاچه ارومیه از افتخارات دولت ماست

12 تير 1396 ساعت 2:00

رییس جمهور در همایش بین المللی مقابله با گرد و غبار گفت: ️موضوع محیط زیست از مسایل بسیار مهم برای سلامت و توسعه جامعه است. دولت یازدهم یکی از اولویت‌های خودش در ایران را محیط زیست قرار داد حتی دولت یازدهم به عنوان دولت محیط زیست نامگذاری شد.


رییس جمهور ادامه داد: اولین مصوبه دولت یازدهم در رابطه با دریاچه ارومیه بود و اگر اقدام دولت یازدهم نبود امروز در غرب کشورمان با طوفان نمک مواجه بودیم.

تثبیت دریاچه ارومیه یکی از افتخارات مهم دولت یازدهم و یک اولگوی مهم زیست محیطی برای منطقه و جهان است. احیای هورالعظیم یکی دیگر از اقدامات دولت یازدهم بود.

منشا خارجی گرد و خاک با منشا داخلی قابل قیاس نیست، گرد و خاک ۲۰ درصد منشا داخلی و ۸۰ درصد منشا خارجی دارد. پدیده خطرناک گرد و خاک نسبت به گذشته افزایش یافته است.

در مراسم گشایش این همایش دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، حمید چیت چیان وزیر نیرو و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرکت کردند.
اهداف این همایش بین المللی که به میزبانی سازمان ملل متحد و سازمان حفاظت محیط زیست ایران در سالن اجلاس سران اسلامی برگزار می شود، فراخوان برای رسیدگی به چالش های ناشی از توفان های گرد و غبار و راهکارها و پیشنهادهای فنی و تخصصی برای حل این مشکل است که به صدور بیانیه ای توسط وزرا منتج می شود.


کد مطلب: 63104

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/63104/تثبیت-دریاچه-ارومیه-افتخارات-دولت-ماست

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com