کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر جهاد کشاورزی:

لایحه آبخیزداری به حمایت مجلس و کمیسیون کشاورزی نیاز دارد

24 شهريور 1400 ساعت 12:00

وزیر جهاد کشاورزی ضمن اشاره به اهمیت حفظ منابع طبیعی، اظهار کرد: متاسفانه قانون آبخیزداری در کشور وجود ندارد و لایحه آبخیزداری به حمایت مجلس و کمیسیون «کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست» نیاز دارد.


به گزارش زیست آنلاین، سید جواد ساداتی‌نژاد در ‌پنجمین جشنواره ملی روز جنگلبان ضمن تقدیر از جنگلبانان و شهدای جنگلبان، گفت: منابع طبیعی جزو میراث‌های ماندگار و بین نسلی هر جامعه‌ای است. حفظ آب، خاک، جنگل و مرتع وظیفه بسیار بزرگی بر وزارت جهاد کشاورزی است و ما در مقابل مردم و برای نسل آینده باید حافظ این منابع طبیعی باشیم.

وی در ادامه خاظرنشان کرد: متاسفانه عرصه‌های منابع طبیعی کشور دچار تخریب زیادی شده‌اند.  یک نگاه به عرصه‌های مرتعی و جنگل،  نوع بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی، بروز سیلاب‌های مخرب در نقاط مختلف کشور و وقوع حریق‌ در عرصه‌های طبیعی همه نشان می‌دهد که تغییر اقلیم قصد سنگینی برای خسارت زدن به منابع طبیعی کره زمین دارد و ما باید از این میراث بین نسلی حفاظت کنیم.

ساداتی‌نژاد اظهار کرد: تلاش ما در وزارت جهاد کشاورزی حمایت از منابع طبیعی است بنابراین تمام تلاش خود را برای تجهیز و هوشمندسازی در حوزه حریق،  رصد منابع طبیعی و جلوگیری از زمین‌خواری به‌کار خواهیم برد تا بتوانیم از سازمان جنگل‌ها حمایت کنیم. متاسفانه سازمان جنگل‌ها ردیف درآمد اختصاصی ندارد که امدیوارم با اهتمام ویژه‌ای به این موضوع رسیدگی و سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه قانون آبخیزداری در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: لایحه آبخیزداری به حمایت مجلس و کمیسیون «کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست» نیاز دارد و امیدواریم با تصویب هرچه سریع‌تر قانون آبخیزداری در کشور، دست سازمان جنگل‌ها برای حفاظت از عرصه‌ها باز شود.

ساداتی‌نژاد همچنین گفت: قطعا از نگاه و دانش بومی برای تولید ثروت در مراتع بهره خواهیم گرفت و تلاش خواهیم کرد با مشارکت مردم در عرصه منابع طبیعی کار را پیش ببریم و در جهت احیا، حفاظت و تقویت منابع طبیعی و عرصه‌های جنگلی و مرتعی گام برداریم.ایسنا


کد مطلب: 85268

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/85268/لایحه-آبخیزداری-حمایت-مجلس-کمیسیون-کشاورزی-نیاز

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com