کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیش‌بینی مرگ ۱۰ میلیون نفر در جهان در صورت شکست معاهدات اقلیمی

23 شهريور 1400 ساعت 16:30

کارشناسان مطالعات جوی در گزارشی هشدار دادند: درصورتیکه رهبران جهان در دستیابی به توافق برای کاهش قابل توجه انتشار گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۳۰ ناکام بمانند، ۱۰ میلیون نفر بر اثر "افزایش شدید دما" جان خود را از دست خواهند داد.


به گزارش زیست آنلاین، همچنین محققان تاکید کردند: در این شرایط ممکن است تولید محصولات کشاورزی تا سال ۲۰۵۰ حدود ۳۰ درصد کاهش یابد و این درحالیست که میزان مواد غذایی مورد نیاز جمعیت در حال گسترش ۵۰ درصد افزایش می یابد.

در این گزارش که پیش از کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل‌متحد موسوم به COP۲۶ تهیه شده، پیش بینی شده است که از سال ۲۰۴۰ میلادی، پیامدهای شدید تغییرات اقلیمی تثبیت خواهد شد و نمی توان برای مقابله با آن کاری کرد مگر آنکه انتشار گازهای گلخانه ای تا قبل از سال ۲۰۳۰ "به شدت" کاهش یابد.

در این گزارش آمده است: محصولات ذرت با آسیب بیشتری روبرو هستند زیرا کاهش ۱۰ درصدی تولید این محصول در ایالات متحده، چین، برزیل و آرژانتین که بیشتر محصولات در آن کشت می شود، پیش بینی شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکای نیوز، در این گزارش آمده است که تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۴۰۰ میلیون نفر "قادر به کار در فضای آزاد" نخواهند بود و پیش بینی می شود ۱۰ میلیون نفر به دلیل "استرس گرمایی" جان خود را از دست بدهند.


کد مطلب: 85260

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/85260/پیش-بینی-مرگ-۱۰-میلیون-نفر-جهان-صورت-شکست-معاهدات-اقلیمی

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com