کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نمی توان برای مقابله با تغییر اقلیم منتظر پایان کرونا بود

ترجمه از فایزه فلاحتی

30 تير 1400 ساعت 8:25

زیست آنلاین: جان کری، روز سه شنبه، با تأکید بر اینکه کنفرانس آب و هوایی امسال سازمان ملل متحد باید اقدامات عملیاتی را ادامه دهد گفت: جهان نمی تواند برای پرداختن به موضوع تغییر اقلیم منتظر پایان همه گیری کرونا باشد.


به گزارش زیست آنلاین، وی گفت کشورها باید در اجلاس COP26 شرکت کنند تا نه تنها به تعهدات شش سال پیش در توافق نامه پاریس برسند، بلکه فراتر از آنها عمل کنند.

COP26، که در ماه نوامبر در گلاسگوی اسکاتلند برگزار می شود، یک فرصت مهم برای کشورها است تا تعهدات بلندپروازانه تری را برای دستیابی به انتشار صفر خالص تا سال 2050 و نگه داشتن متوسط درجه حرارت جهانی زیر 1.5 درجه سانتیگراد در این قرن، بدهند.

کری در مراسمی که با همکاری اتاق فکر چتام هاوس برگزار شد گفت: "بسیار متاسفم که می گویم، سختی های کرونا، در جهانی که با بحران آب و هوا مقابله نمی کند و در نهایت متوقف می شود، چندین برابر خواهد شد."

ما برای مقابله با چالش های آب و هوایی منتظر کرونا نمی مانیم.

از آنجایی که جو بایدن رئیس جمهور آمریكا در اوایل سال جاری بازگشت كشور خود به توافق نامه پاریس را اعلام كرد، كری برای بازگرداندن آمریكا به رهبری مقابله با گرمایش زمین بسیار فعال بوده است و از كشورها خواست COP26 را یك اجلاس مهم در نظر بگیرند.

پس از به تعویق افتادن  مراسم در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، در این اجلاس برای اولین بار ملت ها اهداف آب و هوایی خود را بررسی و برای تقویت آنها تلاش می کنند.

اما براساس تجزیه و تحلیل Climate Action Tracker، برنامه های فعلی کشورها، جهان را در مسیر افزایش متوسط دمای 2.4 درجه سانتیگراد تا پایان قرن قرار داده است.

منبع: Reuters


کد مطلب: 84951

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/84951/نمی-توان-مقابله-تغییر-اقلیم-منتظر-پایان-کرونا

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com