کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وسعت سیل در آلمان دانشمندان را شوکه کرده است

ترجمه از فایزه فلاحتی

26 تير 1400 ساعت 9:28

زیست آنلاین: شدت و مقیاس سیل در آلمان در این هفته دانشمندان اقلیم شناسی را که انتظار نداشتند رکورد ها، در چنین وسعتی یا به این زودی شکسته شوند، شوکه کرده است.


پس از موج گرمای کشنده دو هفته پیش در ایالات متحده و کانادا که دما به بیش از ۴۹.۶ درجه سانتیگراد رسید، سیل در اروپای مرکزی این نگرانی را بوجود آورده است که اختلال در آب و هوا ناشی از فعالیت انسان ها، رخدادهای شدید آب و هوایی را از آنچه پیش بینی شده است، بدتر می کند.

روز چهارشنبه رکورد بارش در منطقه وسیعی از حوضه راین شکسته شد و عواقب ویرانگری در پی داشت. حداقل 58 نفر کشته و دهها هزار خانه دچار آبگرفتگی شدند

بارش در مناطقی از راینلاند-فالتس و نوردراین-وستفالن در 48 ساعت، سه برابر میزان بارندگی نرمال ماه ژوئیه این مناطق بود.

بیشترین رکورد در ایستگاه Köln-Stammheim ثبت شد که طی ۲۴‌ساعت، 154 میلی متر باران بارید. رکورد قبلی این ایستگاه ۹۵ میلیمتر بود.

دانشمندان اقلیم شناس مدت ها پیش از این پیش بینی کرده اند که انتشار های با عامل انسانی، باعث سیلاب، امواج گرما، خشکسالی، طوفان و سایر رخدادهای شدید آب و هوایی می شود، اما رخدادهای اخیر از بسیاری از انتظارات فراتر رفته است.

دانشمندان به زمان بیشتری برای ارزیابی میزان تاثیر انتشار آلاینده های توسط انسان ها در این سیل ها احتیاج دارند، اما شدت باران مطابق با روند جهانی است.

با تغییر اقلیم انتظار می رود که همه رخدادهای آب و هوایی شدیدتر شوند. آنچه در آلمان اتفاق افتاد، کاملاً با این روند سازگار است.

منبع: Guardian


کد مطلب: 84922

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/84922/وسعت-سیل-آلمان-دانشمندان-شوکه-کرده

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com