کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جهان هنوز در مسیر اهداف قلیمی نیست

18 تير 1400 ساعت 7:48

زیست آنلاین: شرکت بریتیس پترولیوم در بررسی گزارش انرژی سالانه خود گفت علیرغم کاهش تقاضای انرژی به دلیل همه گیری کرونا، ظرفیت انرژی بادی و خورشیدی در سال 2020 به سرعت گسترش یافت. اما هنوز تغییر اساسی به سمت تحقق اهداف آب و هوایی مورد حمایت سازمان ملل را نشان نمی دهد.


به گزارش زیست آنلاین، شرکت بریتیس پترولیوم در بررسی گزارش انرژی سالانه خود گفت علیرغم کاهش تقاضای انرژی به دلیل همه گیری کرونا، ظرفیت انرژی بادی و خورشیدی در سال 2020 به سرعت گسترش یافت. اما هنوز تغییر اساسی به سمت تحقق اهداف آب و هوایی مورد حمایت سازمان ملل را نشان نمی دهد.

در گزارش آماری 2020 BP آمده است، سال گذشته شاهد بیشترین کاهش انتشار کربن در 75 سال گذشته بود که باعث نزدیک شدن جهان به مسیر دستیابی به هدف پایین نگه داشتن گرمایش جهانی زیر 2 درجه سانتیگراد در این قرن شد.

اسپنسر دیل، اقتصاددان ارشد BP، در سخنان پیش از انتشار گزارش که به عنوان یک معیار برای صنعت محسوب می شود، گفت: "مهم این است که هیچ نشانه ای از تغییر قاطع پیش بینی شده" با سناریوی کمتر از 2 درجه سانتیگراد وجود ندارد.

وی گفت که این احتمال وجود دارد که بسیاری از این کاهش ها موقت باشد. تغییرات در سال 2020 به دلیل کرونا ایجاد شده است و جهان هنوز برای دستیابی به اهداف آب و هوایی به تفاوتهای ملموس نیاز دارد.

در این بررسی، کاهش اقتصادی در سال 2020 به دلیل تلاش کشورها برای مهار همه گیر منجر به کاهش 4.5 درصدی تقاضای انرژی در جهان شد که بیشتر ناشی از سقوط 9.3 درصدی در مصرف نفت بود.

در کمترین میزان در ماه آوریل سال 2020 ، تقاضای نفت حدود 20 درصد یا 20 میلیون بشکه در روز کاهش یافت.


کد مطلب: 84876

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/84876/جهان-هنوز-مسیر-اهداف-قلیمی-نیست

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com