کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اقیانوس‌ها به ورطه نابودی می‌روند

19 خرداد 1400 ساعت 8:23

سازمان محیط زیستی صلح سبز هشدار داد: اقیانوس های جهان در اثر تغییرات آب و هوایی و ماهیگیری مخرب در یک "ورطه مرگ" قرار دارند و رهبران جهان برای جلوگیری از آن، تلاش کافی ندارند.


به گزارش زیست آنلاین، بنابر اعلام صلح سبز در حال حاضر ترکیبات شیمیایی آب‌های جهان در اثر انتشار گازهای گلخانه ای به سرعت در حال تغییر است و در عین حال کشتی‌هایی با تورهای بزرگ با صید ماهی‌ها، دریاها را غارت می‌کنند.

"ویل مک کالوم"، رئیس اداره اقیانوس های صلح سبز در انگلیس گفت: در حال حاضر دولت انگلیس در یک صحنه جهانی ایستاده و ادعا می کند که در فرایند حفاظت از اقیانوس‌ها نقش رهبر و پیشرو را ایفا می‌کند زیرا این مناطق حفاظت شده دریایی در اطراف خط ساحلی این کشور وجود دارد اما واقعیت این است که داخل این مناطق حفاظت شده مجاز هستید تقریبا هر کاری که دوست دارید انجام دهید.

بنابر این گزارش "ناظر عملیات اقیانوسی"، کشتی‌های بزرگ با تورهایی که چندین کیلومتر طول دارند و همه چیز را در مسیر خود غارت می کنند، ردیابی می کند.

همچنین گروه حفاظت از اقیانوس ها از این داده های ردیابی ماهواره ای استفاده کرده‌اند که نشان می دهد قایق ها در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۶۸ هزار ساعت را در مناطق حفاظت شده دریایی انگلیس طی کرده اند که نسبت به سال قبل آن افزایش ۱۰ درصدی داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکای نیوز، براساس این مطالعات محققان و کارشناسان علوم زیست محیطی هشدار داده‌اند که اقیانوس ها در ورطه مرگ قرار دارند و ماهیگیری مخرب و تغییرات اقلیمی، شرایط را برای این زیستگاه‌های حیاتی و ارزشمند در سیاره زمین وخیمتر کرده است./ایسنا


کد مطلب: 84662

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/84662/اقیانوس-ها-ورطه-نابودی-می-روند

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com