کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شورا توجه به محيط زيست را فراموش نكند

18 خرداد 1400 ساعت 16:27

بنفشه امامی نيا در يادداشتی به اهميت برنامه های زيست محيطی براي شورای اسلامی شهر پرداخت.


به گزارش زیست آنلاین، در این یادداشت آمده است :زمانی به محیط زیست به عنوان یک موضوع لوکس نگاه می‌شد ولی امروزه شرایط زیست در سطح جهانی و ملی، محیط زیست را به مهمترین موضوع زندگی بشر تبدیل کرده است.

در همه جاي دنيا، مباحث و مسائل زيست محيطي از اولويت ويژه اي برخوردار است اما متاسفانه در اين شهر و ديار ما گويا چندان اهميتي ندارد و توجهي به آن نشده است.

يكي از مسائلي كه در حوزه محيط زيست شهري كرمانشاه بسيار حائز اهميت است، بحث انتقال سايت دپوي زباله هاي بيمارستاني به خارج از شهر و همچنين تفكيك آن با زباله های خانگي است.در اینخصوص می بایست محل دپو به مكاني بسيار دورتر از شهر و با شيوه های نوين دفن زباله مديريت شود.

یکی از ارکان مدیریت شهری، خدمات شهری است که به‌طور مستقیم با موضوع محیط زیست و کیفیت زندگی در ارتباط است. لذا نتیجه تمامی اقدامات شهرداری در راستای مدیریت شهری باید منجر به بالا رفتن کیفیت خدمات شهری و ارتقای شاخص‌های محیط زیستی شود.

وی با بیان اینکه همه پروژه‌های شهری باید تاییدیه محیط زیستی داشته باشند،اظهارکرد: شهرداری کرمانشاه به عنوان بخشی از مدیریت کشور، چه در سطح برنامه‌ریزی و چه در سطح اجرا باید در این زمینه  به الگویی ملی تبدیل شود.

شورای اسلامی شهر می بایست موضوع پر اهمیت و حیاتی محیط زیست را در صدر اولويت های كاری خود قرار دهد.


کد مطلب: 84656

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/84656/شورا-توجه-محيط-زيست-فراموش-نكند

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com