کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بحران آب و هوا در سال 2020 شدت گرفت

31 فروردين 1400 ساعت 9:10

زیست آنللاین: طبق اعلام سازمان جهانی هواشناسی، بحران های آب و هوایی در سال 2020 بی وقفه اتفاق افتاد.


به گزارش زیست آنلاین، گزارش سازمان جهانی هواشناسی (WMO) می گوید همه گیری ویروس کرونا اثرات گرمایش جهانی را برای میلیون ها نفر حتی بدتر کرده است. افت موقت انتشار کربن به دلیل محدودیت های کرونایی هیچ تاثیر مشخصی بر غلظت اتمسفری گازهای گلخانه ای نداشت.

سال گذشته، با وجود اثر خنک کننده پدیده آب و هوایی طبیعی لانینا، در کنار سال های 2016 و 2019 به عنوان گرمترین سال شناخته شد. بدون این پدیده، به احتمال زیاد 2020 گرمترین سال تاکنون می بود. همچنین دهه 2010 تا 2020 به عنوان گرمترین دهه ثبت شد.

حوادث شدید آب و هوایی، از جمله طوفان در ایالات متحده و هند، موج گرما در استرالیا و قطب شمال، سیل در مناطق وسیعی از آفریقا و آسیا و آتش سوزی در آمریکا، رکوردهای جهانی جدیدی را ثبت کرد.

پتری تاالاس، دبير كل WMO گفت: تمام اطلاعات مهم مربوط به آب و هوا و تأثیرات آن در این گزارش، وقوع بی وقفه و بی رحمانه تغییرات آب و هوایی، وقوع فزاینده و تشدید شونده حوادث شدید و خسارات و آسیب های شدید که مردم، جوامع و اقتصاد را تحت تأثیر قرار می دهد را برجسته می کند.

این گزارش WMO، درست قبل از اجلاس رهبران جهان كه به میزبانی آمریكا برگزار خواهد شد، منتشر شد. این در حالی است كه انگلیس آماده میزبانی اجلاس آب و هوایی سرنوشت ساز Cop26 سازمان ملل در ماه نوامبرمی شود، كه در آن برای دستیابی به اهداف توافقنامه پاریس در سال 2015 باید در مورد اقدامات فوری توافق شود تا در صورت امکان افزایش دمای کره زمین، زیر  1.5 تا 2 درجه سانتیگراد باقی بماند.

در سال 2020، درجه حرارت، 1.2 درجه سانتیگراد بالاتر از دمای قبل از صنعتی شدن بود.

گاردین: Guardian


کد مطلب: 84211

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/84211/بحران-آب-هوا-سال-2020-شدت-گرفت

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com