کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به دلیل افزایش دما

شرایط سخت زندگی گونه های دریایی در نزدیکی خط استوا

19 فروردين 1400 ساعت 10:25

زیست آنلاین: بر اساس یک مطالعه جدید، گرمایش جهانی باعث شده است که زندگی در اقیانوس ها در اطراف خط استوا برای برخی گونه ها بسیار سخت باشد.


به گزارش زیست آنلاین، تجزیه و تحلیل تغییر مکان تقریباً 50 هزار گونه دریایی بین سالهای 1955 و 2015 نشان داد که تأثیر پیش بینی شده گرمایش جهانی، اکنون در مقیاس جهانی قابل مشاهده است.

گرمایش جهانی، که اکنون اجتناب ناپذیر است، باعث می شود که غنای گونه های موجود در اقیانوس در مناطق گرمسیری بیش از پیش کاهش یابد.

دانشمندان می گویند عواقب تغییر می تواند شدید باشد و پیش بینی آن چالش برانگیز است.

پروفسور دیوید شومن، یکی از نویسندگان این تحقیق گفت: گونه های موجود در کف اقیانوس کاهش نیافته است، اما تنوع گونه های آزاد مانند ماهی ها، بین سالهای 1965 و 2010 به طور قابل توجهی کاهش یافته است. این گونه ها ناپدید نشده اند. آنها فقط از مناطق استوایی خارج شده اند.

این تحقیق حدود 7 میلیون داده شامل 48،661 گونه، از پستانداران بزرگ دریایی مانند نهنگ ها گرفته تا ماهی های دریایی و مرجان ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. پایگاه داده از سال 1955 ایجاد شد.

سال گذشته دانشمندان هشدار داده بودند که گرم شدن اقیانوس ها می تواند شبکه های غذایی دریایی را در سراسر جهان به طور بنیادی تغییر دهد و باعث نابودی تعداد زیادی از گونه ها و ایجاد مزیت برای گونه هایی مانند جلبک ها شود.

منبع: guardian


کد مطلب: 84073

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/84073/شرایط-سخت-زندگی-گونه-های-دریایی-نزدیکی-خط-استوا

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com