کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شورش علیه انقراض، این بار علیه سیستم بانکی

17 فروردين 1400 ساعت 10:05

زیست آنلاین: کمپین "شورش علیه انقراض" (XR) با هدف برجسته کردن نقش بخش مالی در افزایش بحران آب و هوا، در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک کمپین علیه سیستم بانکی از طریق اعتراضات مستقیم و اعتصاب بدهی در هفته های آینده است.


به گزارش زیست آنلاین، هفته گذشته این گروه دفتر مرکزی بارکلیز در لندن و بانک انگلیس و همچنین شعبه های سرتاسر انگلیس را به عنوان بخشی از اعتراض پولی هدف قرار داد.

گیل بردبروک، یکی از بنیانگذاران XR، برای شروع کمپین، شیشه های شعبه بارکلیز در محله خود در شهر استرود را شکست.

یک گروه از فعالان وام هایی در مجموع به مبلغ 4000 پوند از بانک بارکلی گرفته اند که از بازپرداخت آنها امتناع می کنند و در عوض پول را به گروه حقوق بشر Survival International اهدا کرده اند.

برای اواخر این ماه، XR در حال برنامه ریزی برای اعتصاب مالیاتی است که طی آن فعالان حدود 3.5 درصد از مالیات مشاغل یا مالیات بر درآمد را پرداخت نخواهند کرد.

پولی که این گروه محاسبه کرده است، درصدی است که دولت برای آسیب رساندن به کره زمین هزینه می کند و به مدت یک سال پس داده نمی شود و اگر تا آن زمان وزیران خواسته های این گروه، از جمله گفتن حقیقت در مورد شرایط اضطراری آب و هوا و لغو پروژه های مخرب  را برآورده نکرده باشند، پول به Wilderlands، پروژه حمایت از طبیعت در انگلیس اهدا خواهد شد.

اخیرا یک گزارش نشان داد که 60 بانک بزرگ جهان از زمان توافق آب و هوایی پاریس در سال 2015، 3.8 میلیارد دلار اعتبار در اختیار شرکت های سوخت فسیلی قرار داده اند.

منبع: Guardian


کد مطلب: 84053

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/84053/شورش-علیه-انقراض-این-بار-سیستم-بانکی

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com