کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مواد شیمیایی موجود در پلاستیک به مغز نوزادان آسیب می رساند

ترجمه از محمد مهدی براتی

3 اسفند 1399 ساعت 10:15

زیست آنلاین: به گفته گروهی از دانشمندان و متخصصان بهداشت حاضر در پروژه TENDR، مواد شیمیایی مصنوعی به نام فتالات به رشد مغز کودکان آسیب می رساند و باید بلافاصله از بکارگیری آن در محصولات جلوگیری شود.


به گزارش زیست آنلاین، پروژه TENDR ، مخفف Targeting Environment Neuro-Development Risks، گروهی از دانشمندان داوطلب، متخصصان بهداشت و فعالان حوزه کودک است که برای مطالعه و کاهش قرار گرفتن کودکان در معرض مواد شیمیایی و آلاینده های عصبی فعالیت می کنند.

استفانی آنگل، نویسنده این مقاله گفت: آنچه ما می خواهیم انجام دهیم این است كه جامعه بهداشت عمومی را به سمت از حذف فتالات سوق دهیم. در حال حاضر شواهد کافی برای نگرانی در مورد خطر تأثیر این مواد شیمیایی بر توجه، یادگیری و اختلالات رفتاری کودک داریم.

لیندا بیرنباوم، سم شناس و مدیر سابق انستیتوی ملی علوم بهداشت محیط نیز گفت: امیدوارم این مقاله تلنگری برای درک این موضوع باشد که قرار گرفتن در معرض این گروه از مواد شیمیایی در اوایل زندگی کودکان ما، چه تاثیری بر آن ها می گذارد.

فتالات ها به انواع محصولات اضافه می شوند تا پلاستیک را انعطاف پذیرتر کرده و مانع شکسته شدن آن شوند.

فتالات ها در صدها وسیله شخصی، خانگی، غذایی و مراقبت های شخصی از جمله اسباب بازی ها، بسته بندی مواد غذایی ؛ شوینده ها، چسب کفپوش ها، لباس ها، مبلمان و پلاستیک خودرو؛ روغن های روان کننده و چسب ها، محصولات مقاوم در برابر باران و لکه ها؛ و تعداد زیادی از محصولات از جمله شامپو، صابون ، اسپری مو و لاک ناخن که در آنها ماندگاری رایحه ها بیشتر است، استفاده می شود.

منبع: cnn


کد مطلب: 83804

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/83804/مواد-شیمیایی-موجود-پلاستیک-مغز-نوزادان-آسیب-می-رساند

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com