کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لیست پروژه های فاقد مجوز در لایحه بودجه 1400

8 بهمن 1399 ساعت 12:36

زیست آنلاین: دست کم 43 طرح در لایحه بودجه 1400 وجود دارند که بدون دریافت مجوز های محیط زیستی و با نامهایی غیر از نام واقعی برخی نهادهای اجرایی تلاش کرده اند تا برای انها بودجه تعلق گیرد.


 به گزارش زیست آنلاین، از مجموع 43 طرح مورد اشاره که در بخش  تملک دارایی های سرمایه ای لایحه به چشم می خورد وزارت راه و شهرسازی با رکورد 37 طرح در رتبه اول قانون گریزی، وزارت نیرو 5 طرح در رتبه دوم قانون گریزی قرار دارند.

تاریخ شروع این طرح ها نشان می دهد که بیش از 90 درصد طرح ها از سال های قبل از 98 کلید خورده اند و دست کم 2 تا 5 سال بودجه هایی را دریافت کرده اند که طبق قانونی نمی بایست بودجه ای مگر جهت مطالعات طرح بدانها تعلق بگیرد.

این پروژه‌ها در حالی مراحل قانونی شدن را طی می‌کنند که نمایندگان مجلس موظف هستند پروژه‌های فاقد مجوز قانونی و محیط ‌زیستی را از فهرست بودجه خارج کند اما طی این سال‌ها به دلایل مختلف این کار صورت نگرفته است.

بنابراین گزارش پس از تلاش های کمپین های محیط زیستی و رسانه ها و سازمان محیط زیست درباره حذف ردیف های فاقد مجوز محیط زیستی در بودجه ۱۴۰۰، سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست طی پیشنهادی از کمسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس خواست تا اختصاص بودجه به طرح های فاقد ارزیابی محیط زیستی جز تامین اعتبار برای مطالعه ممنوع شود.

بنابر این گزارش تا کنون مشخص نیست مجلس چه اقدامات موثری در خصوص متوقف کردن این روند غیر قانونی انجام داده است

لیست اسامی پروژه های فاقد مجوز در لایحه بودجه 1400 را می توانید در فایل PDF بخوانید

اینجا کلیک کنید (فایل PDF)

 


کد مطلب: 83703

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/83703/لیست-پروژه-های-فاقد-مجوز-لایحه-بودجه-1400

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com