کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خاموش کردن دوربین در حین تماس تصویری، می تواند تا 96 درصد انتشار کربن را کاهش دهد

ترجمه از محمد مهدی براتی

1 بهمن 1399 ساعت 9:05

زیست آنلاین: یک مطالعه جدید در دانشگاه پوردو در ایالات متحده تخمین می زند که یک ساعت کنفرانس ویدیویی یا ویدئو آنلاین، بین 150 تا 1000 گرم دی اکسید کربن منتشر می کند.


به گزارش زیست آنلاین، یک مطالعه جدید در دانشگاه پوردو در ایالات متحده تخمین می زند که یک ساعت کنفرانس ویدیویی یا ویدئو آنلاین، بین 150 تا 1000 گرم دی اکسید کربن منتشر می کند. همچنین تا 12 لیتر آب و زمینی به اندازه iPad mini استفاده می شود.

محققان دریافتند که خاموش گذاشتن دوربین فقط به این معنی نیست که می توانید خانه نامنظم خود را از دید همکاران پنهان کنید. این امر می تواند به کاهش ردپای کربن، زمین و آب کمک کند.

پخش آنلاین فیلم ها با تعریف استاندارد و نه با وضوح بالا، ممکن است منجر به کاهش 86 درصدی انتشار کربن شود.
 این اولین مطالعه در نوع خود است که به بررسی چگونگی تأثیر زیرساخت های اینترنت، علاوه بر انتشار کربن، بر استفاده از آب و زمین می پردازد

این مطالعه، میزان کربن، آب و زمین مرتبط با هر گیگابایت داده مورد استفاده در پلتفرم هایی مانندYouTube،  Zoom ، Facebook ، Twitter و TikTok یا هنگام بازی آنلاین و وب گردی را تخمین زده است.

نتیجه گیری کاملاً ساده بود: ویدئو بیشتر، یعنی رد پای بیشتر

کاوه مدنی، یکی از نویسندگان این مقاله می گوید: سیستم های بانکی تأثیرات مثبت زیست محیطی حذف کاغذ را به شما می گویند، اما هیچ کس مزیت خاموش کردن دوربین یا کاهش کیفیت پخش را به شما نمی گوید. بنابراین بدون رضایت شما، این پلتفرم ها باعث افزایش ردپای زیست محیطی شما می شوند.

پردازش و انتقال داده هایی که تصویر چهره شما را از سراسر کره زمین به اتاق رئیس شما می رساند، برق زیادی مصرف می کند.

مراکز داده که این اطلاعات را پردازش و ذخیره می کنند، به تدریج کارآمدتر می شوند اما در تولید انرژی، همیشه ردپای کربن، آب یا زمین وجود دارد.

محققان دریافتند که میزان انتشار کربن، مصرف آب و استفاده از زمین متفاوت است. هم بستر پلتفرم مورد استفاده شما و هم کشوری که در آن هستید، در آن موثر است. به عنوان مثال، کشور آلمان علی رغم اینکه یک پیشرو در انرژی های تجدیدپذیر جهان است، ردپای آب و زمین بسیار بالاتری از دیگر کشورها دارد.

روشنک ناطقی، استاد دانشگاه پوردو تلاش می کند تا شکاف ها و فرضیاتی از درک ما از انرژی را که می تواند منجر به دست کم گرفتن اثرات تغییر اقلیم شود، کشف کند.

تیم تحقیقاتی امیدوار است این اطلاعات کمک کند تا توجه مردم، به عواقب زیست محیطی بالقوه افزایش استفاده از اینترنت در طول همه گیری کرونا جلب شود.
 

منبع: euronews


کد مطلب: 83673

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/83673/خاموش-کردن-دوربین-حین-تماس-تصویری-می-تواند-96-درصد-انتشار-کربن-کاهش-دهد

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com