کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناسان در پاسخ به انتقاد گروه های سبز اعلام کردند:

جذب کربن برای رسیدن به اهداف آب و هوایی حیاتی است

ترجمه از محمد مهدی براتی

29 دی 1399 ساعت 9:01

زیست آنلاین: مهندسان و زمین شناسان به شدت از گروه های سبز که هفته گذشته ادعا کردند طرح های جذب و ذخیره سازی کربن، برای کاهش انتشار از سوخت های فسیلی اشتباهات پرهزینه ای هستند، انتقاد کردند.


به گزارش زیست آنلاین، دانشمندان می گویند که چنین طرح هایی، سلاح های اساسی در نبرد با گرمایش جهانی هستند و هشدار می دهند که عدم موفقیت روش های به دام انداختن دی اکسیدکربن و ذخیره آن در زیر زمین، نگه داشتن انتشار خالص زیر صفر تا سال 2050 را تقریباً غیرممکن می سازد.

پروفسور استورات هازلدین، استاد دانشگاه ادینبورگ می گوید جذب و ذخیره سازی کربن تنها راه موثری است که ما در کوتاه مدت برای جلوگیری از ادامه انتشار صنایع، نظیر فولاد، سیمان و بسیاری دیگر در جو، در اختیار داریم. اگر بخواهیم به حفظ افزایش دمای کره زمین زیر 2 درجه سانتیگراد امیدوار باشیم، به شدت به روش هایی برای جذب و ذخیره دی اکسید کربن نیاز داریم.

جذب و ذخیره کربن شامل استخراج انتشار از نیروگاه ها و کارخانه ها، متراکم کردن آن و سپس پمپاژ دی اکسید کربن حاصل به انبارهای زیرزمینی است.

بوریس جانسون به عنوان بخشی از تعهد خود برای مبارزه با تغییرات اقلیمی وعده داده است تا سال 2030 ، 1 میلیارد پوند از بودجه عمومی را برای کمک به توسعه چهار طرح اصلی CCS (جذب و ذخیره سازی کربن) در انگلیس اختصاص دهد.

اما فعالان محیط زیست در Global Witness و Friends of the Earth Scotland ، هفته گذشته گفتند که اتکا به CCS راهی مطمئن برای کربن زدایی از سیستم انرژی نیست.

هر دو گروه ادعا كردند CCS علیرغم سرمایه گذاری هنگفت، كمك مهمی به رسیدن به اهداف آب و هوایی 2030 نخواهد كرد و در عوض احداث نیروگاه های تجدیدپذیر بیشتر باید در اولویت قرار بگیرد.

منبع: Guardian


کد مطلب: 83660

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/83660/جذب-کربن-رسیدن-اهداف-آب-هوایی-حیاتی

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com