کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بارورسازی ابرها در چین با استفاده از پهپاد

28 دی 1399 ساعت 9:03

زیست آنلاین: در حالی که اکثر کشورها از اصلاح وضعیت هوا دست کشیده اند، چین از این مفهوم استقبال کرده و در تلاش است تا بر اساس تقاضای خود باران تولید کند.


به گزارش زیست آنلاین، در حالی که اکثر کشورها از اصلاح وضعیت هوا دست کشیده اند، چین از این مفهوم استقبال کرده و در تلاش است تا بر اساس تقاضای خود باران تولید کند. اولین هواپیمای بدون سرنشین اداره هواشناسی چین، گانلین 1، هفته گذشته اولین پرواز خود را انجام داد.

گانلین، به معنای باران شیرین، بخشی از پروژه ای است که در مارس 2019 برای افزایش باران و برف در منطقه کوهستانی قیلان که از خشکسالی های مکرر رنج می برد، آغاز شده است.

گانلین نسخه اصلاح شده Wing Loong II است که توسط ارتش چین استفاده می شود و دارای طول بال حدود 20 متر و مدت پرواز بیش از 14 ساعت است.

برد 5000 کیلومتری آن برای پیمودن کل منطقه کافی است و هزینه آن نسبت به هواپیماهای با سرنشین بسیار کمتر است.

پیش از این چینی ها از هواپیما و موشک برای حمل مواد باران زا، که معمولاً پودر یدید نقره است، به ابرها استفاده می کردند.

گانلین انواع حسگرهای هوا و همچنین محموله ای از کاتالیزور باران زا حمل می کند. توسعه دهندگان ادعا می کنند که این پهپاد می تواند منطقه بهینه برای باروری ابرها را شناسایی کرده و کاتالیزور را در آنجا آزاد کند و سپس اثرات آن را بسنجد.

برنامه های قبلی باران زایی از کمبود شواهد آماری رنج برده اند. عملیات باروری سازی ابرها با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین گانلین می تواند داده های بیشتری فراهم کند.

منبع: Guardian


کد مطلب: 83658

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/83658/بارورسازی-ابرها-چین-استفاده-پهپاد

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com