کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آلودگی هوا، مانع اخراج مرد بنگلادشی مبتلا به آسم از فرانسه شد

ترجمه از محمد مهدی براتی

27 دی 1399 ساعت 9:51

زیست آنلاین: دادگاه تجدیدنظر در بوردو، حکم اخراج این مرد 40 ساله را لغو کرد زیرا وی در کشور خود، با بدتر شدن آسیب های تنفسی به دلیل آلودگی هوا روبرو خواهد شد.


به گزارش زیست آنلاین، سایلش مهتا، وکیل دادگستری متخصص در موارد زیست محیطی گفت: ارتباط بین مهاجرت و تخریب محیط زیست روشن است. از آنجا که گرم شدن کره زمین باعث غیرقابل سکونت شدن قسمت هایی از سیاره ما می شود، مهاجرت گسترده به یک قاعده عادی تبدیل خواهد شد. آلودگی هوا و آب به مرزهای کشورها احترام نمی گذارد. ما می توانیم از تبدیل شدن بحران انسانی و سیاسی به بحرانی وجودی جلوگیری کنیم. اما رهبران ما باید اکنون اقدام کنند.

ما حق تنفس هوای پاک داریم. دولت ها و دادگاه ها درحال شناسایی این حق اساسی انسان ها هستند. مشکل فقط مربوط بنگلادش و کشورهای در حال توسعه نیست. آلودگی هوا عامل 200 هزار مرگ سالانه در انگلیس است. از هر چهار مرگ و میر، یکی در سراسر جهان می تواند با آلودگی هوا مرتبط باشد.

این اظهارات در پی تصمیم این هفته دادگاه فرانسه صورت گرفت که گمان می رود اولین باری است که در یک دادگاه استرداد، محیط زیست مورد استناد قرار گرفت.

این پرونده مربوط به یک مرد بنگلادشی مبتلا به آسم بود که پس از استدلال وکیل وی مبنی بر خطرناک شدن اوضاع وخیم وی و احتمالاً مرگ زودرس، به دلیل خطرناک بودن میزان آلودگی در وطن خود، از اخراج وی از فرانسه جلوگیری بعمل آمد.

دادگاه تجدیدنظر در بوردو، حکم اخراج این مرد 40 ساله را لغو کرد زیرا وی در کشور خود، با بدتر شدن آسیب های تنفسی به دلیل آلودگی هوا روبرو خواهد شد.

طبق اطلاعات بنیاد عدالت زیست محطی، هر 1.3 ثانیه یک نفر به دلیل بحران آب و هوا مجبور به ترک خانه و جامعه خود می شود، اما میلیون ها نفر از حمایت قانونی برخوردار نیستند. این بنیاد از همه کشورها می خواهد به سرعت و به طور کامل توافق نامه آب و هوایی پاریس را اجرا کنند.

طبق حکمی که یک سال پیش توسط کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد منتشر شد، دولت ها نباید مردم را به کشورهایی برگردانند که ممکن است به دلیل بحران آب و هوا، زندگی آنها تهدید شود.

انتظار می رود در دهه آینده دهها میلیون نفر در اثر گرمایش زمین آواره شوند.


کد مطلب: 83654

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/83654/آلودگی-هوا-مانع-اخراج-مرد-بنگلادشی-مبتلا-آسم-فرانسه

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com