کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سخنرانی مجازی در جمع دانشجویان ایرانی دانشگاه کالیفرنیا (برکلی)

منازعه مکاتب اقتصادی درباره محیط زیست

شهـرام اتفـاق

24 دی 1399 ساعت 10:14

شهرام اتفـاق در این سخنرانی، به توضیح مسائل و بحران‏ های محیط زیست در عصر حاضر پرداخته و رابطه میان حوزه اقتصاد سیاسی و محیط زیست را به تصویر کشید و از تفاوت های موجود میان نظریه ها، مکاتب و صاحبنظران گوناگون در این حوزه سخن گفت.


به گزارش زیست آنلاین، انجمن دانشجویان ایرانی در آمریکا (ISAA)، یک سازمان غیرسیاسی، غیرمذهبی و داوطلبانه متشکل از دانشجویان در حال تحصیل است که به عنوان منبعی برای اتحاد و حمایت از جامعه ایرانی دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (UCB) فعالیت می‎ نماید. کوشش انجمن (ISAA) معطوف بر پیشرفت های تحصیلی، حرفه ای و تجارب اجتماعی دانشجویان ایرانی و همچنین، تکثیر صدای ایرانیان داخل آمریکا، و ارتقای اجتماع، هویت و فرهنگ ایرانیان است.

یکی از اقدامات این انجمن در مسیر تحقق اهداف خود، دعوت از هنرمندان، نویسندگان، پژوهشگران و شخصیت های مختلف برای سخنرانی، معرفی و نمایش دستاوردهای جدید و تحولات علمی و فرهنگی و نظایر آن است. این رویدادها غالباً شامل دو بخش «ارایه» و «پرسش و پاسخ» است و در این ایام، با توجه به گسترش بیماری های ناشی از ویروس کووید 19، هر دو بخش این رویدادها به صورت مجازی برگزار می شود.

در روزهای پایانی سال میلادی گذشته در تاریخ 18 دسامبر 2020، شهرام اتفاق به عنوان میهمان این انجمن، یک سخنرانی پنجاه دقیقه ای درباره اقتصاد سیاسی محیط زیست داشت و پس از اتمام بخش ارایه، جلسه پرسش و پاسخ با حضور مجازی سخنران و حضار این رویداد برگزار گردید.

در بخش مقدماتی این سخنرانی، اتفـاق به توضیح مسائل و بحران‏ های محیط زیست در عصر حاضر پرداخت و سپس در ادامه، رابطه میان حوزه اقتصاد سیاسی و محیط زیست را به تصویر کشید و از تفاوت های موجود میان نظریه ها، مکاتب و صاحبنظران گوناگون در این حوزه سخن گفت.

در آدرس زیر می تواند فیلم کامل این رویداد را ببینید:

اینجا کلیک کنید


کد مطلب: 83645

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/83645/منازعه-مکاتب-اقتصادی-درباره-محیط-زیست

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com