کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مزارع بادی انگلیس رکورد تولید برق پاک را شکستند

مترجم: فایزه فلاحتی

30 آذر 1399 ساعت 8:38

زیست آنلاین: به لطف آب و هوای زمستانی، چهل درصد از برق انگلیس روز جمعه در مزارع بادی تولید شد.


به گزارش زیست آنلاین، هوای زمستانی پر باد به مزارع بادی بریتانیا کمک کرد تا رکورد جدید تولید برق پاک را به ثبت برسانند. آن ها روز جمعه بیش از 40 درصد از برق این کشور را تولید کردند.

براساس آمار اپراتور سیستم برق، توربین های بادی در بعد از ظهر جمعه، 17.3 گیگاوات برق تولید کردند و رکورد قبلی که در اوایل ژانویه سال جاری ثبت شده بود را شکستند.

سرعت زیاد باد در سراسر کشور کمک کرد تا سهم انرژی بادی در سبد برق، تا روز شنبه بالای 40 درصد بماند.

ملانی اون، معاون مدیر اجرایی شرکت تجدیدپذیر انگلستان گفت: "بسیار خوب است که ببینیم مزارع بادی ساحلی و فراساحلی ما رکورد دیگری را شکسته اند و در یک روز سرد دسامبر، بیش از هر زمان دیگری انرژی تولید می کنند، درست در زمانی که بیشتر به آن نیاز داریم."

این رکورد، "سبزترین" سال سیستم برق را به لطف افزایش انرژی تجدیدپذیر و افت شدید تقاضای انرژی ناشی از تعطیلی اداره های اداری، رستوران ها و مدارس طی محدودیت های ویروس کرونا، دنبال می کند.

انرژی خورشیدی در ماه آوریل به رکورد 9.6 گیگاوات رسید، که باعث طولانی ترین توقف استفاده از زغال سنگ به مدت 1629 ساعت متوالی شد و در ماه ژوئن پایان یافت.

با کاهش بیش از بیست درصدی تقاضای انرژی در مقایسه با سال قبل، تولید برق بادی به رکورد تقریبی تامین 60 درصد برق مصرفی در ماه آگوست رسید.

فراوانی برق پاک باعث شد که مقدار کربن شبکه برق در ماه مارس به کمترین میزان ماهانه خود، یعنی 143 گرم دی اکسید کربن در یک کیلووات ساعت برسد و انتظار می رود که آمارها ، سال 2020 را به عنوان سبزترین سال تأیید کنند.

اون گفت: ما انتظار داریم که رکوردهای بیشتری را در سالهای آینده ثبت کنیم، زیرا دولت، انرژی بادی را به یکی از مهمترین ارکان استراتژی انرژی خود برای رسیدن هرچه سریعتر و ارزان تر به انتشار صفر خالص تبدیل کرده است. این رکورد جدید، هدیه کریسمس است که همه ما می توانیم آن را جشن بگیریم.

منبع: Guardian


کد مطلب: 83529

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/83529/مزارع-بادی-انگلیس-رکورد-تولید-برق-پاک-شکستند

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com