کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طرزطلب : از سال ۱۴۰۲ به بعد در تامین برق دچار مشکل می‌شویم

29 آذر 1399 ساعت 13:54

مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی گفت: در صورت افزایش نیاز کشور به برق بیشتر اگر سرمایه گذاری لازم انجام نشود، برای تامین برق از سال ۱۴۰۲ به بعد با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.


به گزارش زیست آنلاین، محسن طرزطلب  در پاسخ به این سوال که اگر تحریم‌ها برداشته شود و تورم کاهش یابد و به دنبال آن مصرف برق افزایش پیدا کند آیا توان تامین برق در کشور وجود دارد، اظهار کرد: طی سه سال اخیر سرمایه گذاری‌های خوبی در صنعت برق انجام نشده است و نگرانی وجود دارد که برای سال‌های ۱۴۰۲ به بعد با کسری شدید توان تولیدی مواجه شویم.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه نتوانستیم سرمایه گذاری مناسبی در این حوزه انجام دهیم و از سوی دیگر به دلیل بحث‌های تحریمی و همچنین به این دلیل که افزایش نرخ ارز قیمت تمام شده را برای ما افزایش داده است و تعرفه‌ها به آن اندازه افزایش پیدا نکرده است مشکلات به وجود خواهد آمد.

مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی با تاکید بر اینکه مجموع این مسائل ناترازی صنعت برق را سه برابر کرده است، تصریح کرد: اگر در بحث سرمایه گذاری فکر مناسبی نشود و در سال‌های آینده افزایش توان بیش از سه سال اخیر نشود دچار مشکل خواهیم شد.

طرزطلب با اشاره به آخرین وضعیت ساخت نیروگاه در کشور، گفت: چندین پروژه برای افتتاح در نظر گرفته شده که بر اساس پیش بینی‌ها تا آخر امسال تکمیل خواهد شد که شامل واحد شماره یک نیروگاه سبلان در بخش بخار، واحد شماره یک و دو گاز نیروگاه هنگام، واحد شماره سه نیروگاه شیروان در بخش بخار، تکمیل واحد بخار نیروگاه کاسپین مازنداران، واحد بخار نیروگاه هریس در آذربایجان شرقی و احتمالا واحد شماره دو بخار نیروگاه ارومیه می‌شود که در حال حاضر در دستور کار قرار گرفته و حداکثر تا اسفند ماه وارد مدار می‌شود.

وی با بیان اینکه مجموع ظرفیت این بخش‌ها بیش از ۱۲۰۰ مگاوات است، اظهار کرد: برای سال آینده نیز برنامه‌هایی را در دستور کار داریم که واحد گاز زرند کرمان، واحد گاز زنجان، واحد بخار نیروگاه جهرم، واحد شماره دو سبلان در دستور کار قرار دارد تا با ارتقای آن‌ها در زمان پیک مشکلی ایجاد نشود.

منبع: برق نیوز


کد مطلب: 83526

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/83526/طرزطلب-سال-۱۴۰۲-بعد-تامین-برق-دچار-مشکل-می-شویم

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com