کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاهش 3 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای استرالیا

11 آذر 1399 ساعت 9:53

زیست آنلاین: انتشار گازهای گلخانه ای استرالیا به دلیل محدودیت های کرونایی، تأثیر مداوم خشکسالی و استقبال از انرژی خورشیدی و بادی ارزان، در سال منتهی به ژوئن، 3 درصد کاهش یافته است.


به گزارش زیست آنلاین، دولت این کشور می گوید این بدان معناست که استرالیا به هدف بین المللی خود در سال 2020 دست پیدا کرده است که در میان کارشناسان به عنوان یک هدف غیر بلند پروازانه شناخته می شود.

کارشناسان گفتند که بیشتر کاهش تولید گازهای گلخانه ای در طول سال، ارتباطی با اقدامات دولت فدرال ندارد.

به روزرسانی سه ماهه انتشار گازهای گلخانه ای که روز گذشته منتشر شده است، نشان داد که همه گیری باعث کاهش شدید  6.7 درصدی میزان انتشار گازهای گلخانه ای حمل و نقل تا ماه ژوئن شده است. زیرا تعداد خودروهای کمتری در جاده ها تردد کردند و پروازهای مسافربری در ماه های ابتدایی سال، تقریباً به صفر رسید.

اثرات مداوم خشکسالی باعث کاهش 3.7 درصدی میزان تولید گازهای گلخانه ای در بخش کشاورزی شد. زیرا دامداری و استفاده از کود کاهش پیدا کرد.

میزان انتشار صنعت برق هم، 4.3 درصد کاهش داشت که بیشتر به دلیل احداث نیروگاه های بادی و خورشیدی بود که برای دستیابی به هدف ملی تجدیدپذیر 2020 به بهره برداری رسیدند.

اما میزان تولید گازهای گلخانه ای از انرژی ساکن  که شامل بخش های تولیدی ساختمانی و تجاری است، همچنان ادامه دارد. انتشار این بخش 3.1 درصد افزایش داشت که بیشتر به دلیل افزایش تولید گاز طبیعی مایع برای صادرات بود. بخش عمده ای از آن از صنعت عظیم صادرات LNG کوئینزلند حاصل می شود.

آنگوس تیلور، وزیر انرژی و کاهش تولید گازهای گلخانه ای استرالیا گفت که میزان انتشار گازهی گلخانه ای استرالیا در سال منتهی به ژوئن، 513.4 میلیون تن بود که کمترین میزان از سال 1998 است.

داده های گلخانه ای در حالی منتشر شد که نظرسنجی از رهبران بازرگانی نشان داد اکثریت معتقدند که دولت به عنوان بخشی از برنامه های بهبود اقتصادی از کرونا، اقدامات کافی برای مبارزه با بحران آب و هوا انجام نمی دهد.


کد مطلب: 83451

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/83451/کاهش-3-درصدی-انتشار-گازهای-گلخانه-استرالیا

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com