کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نگرانی زوج های جوان از بچه دار شدن به دلیل ترس از آخرالزمان اقلیمی

8 آذر 1399 ساعت 10:09

زیست آنلاین: نظرسنجی از 600 نفر نشان می دهد برخی از والدین به همین دلیل ترس از آخرالزمان اقلیمی از داشتن فرزندان خود پشیمان هستند.


به گزارش زیست آنلاین، بر اساس اولین مطالعه دانشگاهی در رابطه با این موضوع، افرادی که نگران بحران آب و هوا هستند تصمیم دارند بچه دار نشوند زیرا نگرانند که فرزندان آنها مجبور به مبارزه با آخرالزمان اقلیمی شوند.

محققان 600 نفر از افراد 27 تا 45 ساله را که پیش از این نگرانی های مربوط به آب و هوا را در انتخاب گزینه های بچه دار شدن خود در نظر داشتند، مطالعه کردند و دریافتند که 96 درصد از آن ها در مورد رفاه فرزندان خود در آینده در یک جهان با آب و هوای متفاوت، بسیار نگران هستند.

یک زن 27 ساله گفت: احساس می کنم نمی توانم با وجدان راحت کودکی را به این دنیا بیاورم و او را مجبور کنم که سعی کند در شرایط آخرالزمانی زنده بماند.

محققان گفتند که این نظرات بر اساس ارزیابی های بسیار بدبینانه از تأثیر گرمایش زمین در جهان است. به عنوان مثال، یکی از پاسخ دهندگان گفت که این، یک جنگ جهانی وحشتناک و رقابتی خواهد بود". این تحقیق همچنین نشان داد برخی از پدران و مادران، از داشتن فرزند ابراز پشیمانی می کنند.

داشتن یک کودک همچنین به طور بالقوه به این معنی است که فرد در حال تولید و انتشار مادام العمر کربن است که در شرایط اضطراری آب و هوا نقش دارد، اما فقط 60 درصد از افراد مورد مطالعه نگران این اثر کربن بودند.

اشنایدر-مایرسون، نویسنده این مقاله گفت: با آشکارتر شدن تأثیرات گرمایش جهانی، تعداد افرادی که تغییرات آب و هوایی را در برنامه های بچه آوری خود در نظر میگیرند، افزایش پیدا می کند.

در این مطالعه که در مجله Climatic Change منتشر شده است، از نظر آماری هیچ تفاوت معناداری بین دیدگاه های زنان و مرد وجود ندارد، اگرچه زنان سه چهارم از پاسخ دهندگان را تشکیل داده بودند.

منبع:Guardian


کد مطلب: 83432

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/83432/نگرانی-زوج-های-جوان-بچه-دار-شدن-دلیل-ترس-آخرالزمان-اقلیمی

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com